Większy, cięższy i mocniejszy - tak w trzech słowach można określić wszystkie nowe ciągniki Deutz-Fahr odświeżonych serii. Nie dziwi więc fakt, że model Agrotron 6180 TTV został tak dobrze wyeksponowany podczas targów Agro Show 2016 w Bednarach. Pomimo ogromnej ilości kurzu, jaki towarzyszył pokazom, zarówno seria 6 jak i 9 błyszczały na tle innych maszyn za sprawą przyciągającej uwagę stylistyki biura Giugiaro. Jak dowiedzieliśmy się podczas rozmów z przedstawicielami SDF, nowe wzornictwo ma stopniowo trafiać do pozostałych ciągników Deutz-Fahr. Sądząc po ilości oglądających nowe maszyny, stanie się to raczej prędzej niż później.

Wygląd to dopiero początek

Oczywiście ciągnik powinien w pierwszej kolejności być sprawnym i solidnym narzędziem. Seria Agrotron w pełni zasługuje na to miano, widać to na coraz to większej ilości polskich pól.

Nowa szóstka została zaprojektowana przy znacznym udziale użytkowników dotychczas produkowanych ciągników DF, ich opinie i sugestie wpłynęły na kształt maszyny. To w połączeniu z wprowadzeniem licznych zmian w wyposażeniu, konstrukcji oraz dodaniu nowych przekładni ma wzmocnić pozycję SDF na rynku. Ponadto cała technologia opracowana na potrzeby nowych ciągników Deutz-Fahr, powinna już niebawem zagościć w pozostałych markach koncernu.

Choć najgłośniej jest o zupełnie nowej przekładni RCshift, oferującej możliwość pełnej automatyzacji zmiany nie tylko przełożeń (półbiegów), lecz także zakresów. SDF odświeżył również przekładnie bezstopniowe TTV, wprowadzając ich nowe mocniejsze wersje, oczywiście opracowane przez firmę ZF. Było to podyktowane zwiększeniem wymiarów i masy ciągników, które mogą dysponować od 156 do aż 226 KM. Pozytywnym aspektem nowej serii, jest również fakt, że w ofercie wciąż pozostał dobrze znany, klasyczny, powershift znany z poprzedniej generacji.

Ciekawe zmiany zaszły również z przodu ciągnika, i wcale nie chodzi tu o zespolone światła LED, a o to co znajduje się znacznie niżej. Nowa seria 6 dostała wzmocnioną progresywną oś przednią, amortyzowaną, z systemem usztywniającym, który dba o poprawne prowadzenie maszyny w każdych warunkach, a wydłużenie przednich wahaczy korzystnie wpływa na lepsze wybieranie nierówności.