PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowy Deutz-Fahr serii 6 – zmiany są rewolucyjne

Autor: Karol Hołownia

Dodano: 08-07-2016 14:47

Tagi:

Gupa SDF zaprezentowała nowe ciągniki marki Deutz-Fahr serii 6 Agrotron. W jej skład wchodzi aż 12 modeli o mocach od 156 do 226 KM. W porównaniu do dotychczasowych maszyn zmieniło się bardzo dużo: traktory są większe, dysponują mocniejszymi podnośnikami, mają nowe przekładnie, układy oczyszczania spalin i chłodzenia i wiele zmienionych innych detali.



Marka Deutz-Fahr praktycznie na nowo opracowała ciągniki serii 6 Agrotron. A to wszystko z myślą o ich dopasowaniu do zmieniających się technologii i warunków pracy. Przede wszystkim maszyny są większe od dotychczasowej serii, co pozwoli im współpracować z bardziej rozbudowanym i cięższym sprzętem towarzyszącym. Wprowadzono też szereg innych rozwiązań dla zwiększenia wydajności i komfortu pracy. Nowe ciągniki mieliśmy okazję poznać bliżej podczas europejskiej premiery w dniach 6-7 lipca br. nieopodal Drezna w Niemczech.

Większy może więcej

Jeśli chodzi o wspomniane możliwości współpracy z większym osprzętem – w tym zakresie możemy mówić m.in. o zwiększonym rozstawie osi do 2767 mm i 2848 mm (największe modele: 6205 i 6215), podczas gdy do tej pory zawierał się w zależności od modelu, od 2419 do 2767 mm.

Wraz ze zwiększeniem gabarytów maszyn, dodano także „kilka” kilogramów na podnośnikach. Udźwig przedniego TUZ wzrósł z 3800 aż do 5480 kg. Zwiększony został także udźwig tylnego podnośnika, który obecnie dla dwóch największych modeli (6205 i 6215) wynosi 10000 kg, a dla pozostałych modeli: 9200 kg. Opcjonalnie pompa hydrauliczna o zmiennym wydatku może oferować wydajność do 160 l/min.

To wszystko spowodowało, że dopuszczalna masa całkowita maszyn wzrosła o ponad 2 tony. Przykładowo, DMC dla modelu 6155 to 11500 kg, 6175 – 12500 kg, a dla 6215 – 13500 kg. To zdecydowanie podnosi możliwości współpracy z ciężkim sprzętem towarzyszącym.

Przekładnia RCshift – między powershift a TTV

Drugim bardzo ważnym wyróżnikiem nowej serii 6 jest możliwość wyboru 3 rodzajów przekładni, dostarczanych przez firmę ZF: zwykłej powershift, bezstopniowej TTV oraz zupełnie nowej RCshift.

Ostatni typ przekładni to można powiedzieć rozwiązanie pośrednie między powershift, a TTV. Oferuje ona 30 biegów do przodu (5 zakresów głównych i 6 półbiegów) i 15 wstecz (z reduktorem: 54+27). RCshift jest układem w pełni zautomatyzowanym.

Po włączeniu funkcji „auto”, skrzynia może zmieniać przełożenia w pełnym zakresie – od 1 do 30. Zmiana między półbiegami jest praktycznie niezauważalna, chwilowe „zawahanie” odczuwa się podczas przejścia między głównymi zakresami. Dużym udogodnieniem jest możliwość łatwego zaprogramowania dolnego i górnego zakresu biegów w którym zmiana biegów w trybie auto ma się odbywać. Unikalną funkcją w trybie „auto” jest też SpeedMatching, a więc możliwość zaprogramowania prędkości z jaką ciągnik ma się poruszać, a komputer sterujący przekładnią sam dopasuje przełożenie w zależności od obciążenia silnika. Podczas premierowego pokazu maszyn, funkcja SpeedMatching nie była aktywna, ale jak zapowiadają przedstawiciele Grupy SDF, najprawdopodobniej w ciągu miesiąca nowa funkcja będzie już aktywna.

Co ciekawe, nowa przekładnia jest przystosowana do jazdy z prędkości maksymalną 72 km/h! Oczywiście jest ona elektronicznie limitowana zależnie od przepisów danego państwa. Nie mniej jednak dzięki tak dużym możliwościom, na przykład prędkość 50 km/h jest osiągana przy obrotach silnika na poziomie 1447 obr./min, 40 km/h – nieco przy ponad 1200 obr./min. To ma zaowocować oszczędnością w zużyciu paliwa w transporcie i niskim poziomem hałasu.

W trybie półautomatycznym, automatyczna zmiana półbiegów odbywa się tylko w ramach jednego zakresu. Natomiast po przełączeniu na „manual” mamy do czynienia z klasycznym przełączaniem półbiegów: tutaj przez wychylenie dźwigni dżojstika w przód lub w tył, a do zmiany zakresu potrzebne jest dodatkowe wciśnięcie przycisku wysprzęglającego.

Silnik i EAT

Sam silnik pozostał ten sam co w dotychczas oferowanych ciągnikach. Jest to 6-cylindrowy Deutz AG o pojemności 6,1 l. Jednostkę zasila paliwem układ wtryskowy Deutz Common Rail podającym paliwo pod ciśnieniem do 1600 barów.

W przypadku systemu towarzyszącemu silnikowi służącemu do oczyszczania spalin, mamy do czynienia z pakietem EAT, czyli dołączeniem układów: SCR (selektywna redukcja katalityczna), DPF (filtr cząstek stałych) i EGR (układ recyrkulacji spalin)

- Dzięki takiemu połączeniu uzyskaliśmy bardzo niskie zużycie płynu AdBlue, które maksymalnie nie powinno przekraczać około 5 proc., a średnio wynosi około 3 proc. Z takim połączeniem systemów silnik spełnia najwyższą normę spalin Tier 4 final, ale jednocześnie jest przygotowany do spełnienia kolejnej normy Tier 5 – mówi Stanisław Gozdek z SDF Polska.

Zmiany dotyczą także układu chłodzenia. Wszystkie chłodnice zostały wykonane z aluminium, a układ ich otwierania pozwala na łatwe rozłożenie i usunięcie zanieczyszczeń.

 Plus za komfort

Mimo iż ciągniki Deutz-Fahr serii 6 są stosunkowo nową konstrukcją i uchodzą za bardzo komfortowe, inżynierowie Grupy SDF udowodnili że da się zrobić jeszcze więcej w tym zakresie. Kabina jest teraz zupełnie odseparowana od maski i przedziału silnika, co skutkuje obniżeniem poziomu hałasu i wibracji. Panel wskaźników InfoCentre wyposażono w 5-calowy kolorowy ekran.

Nową konstrukcję ma także podłokietnik z dżojstikiem MaxCom. Ponadto kabina może być wyposażona w pakiet oświetlenia LED oferujący strumień światła o natężeniu 40000 lumenów z 16 reflektorami roboczymi.

Zmiany są także w amortyzacji przedniej osi. Przede wszystkim wydłużono wahacz, na którym jest umieszczona oś, a siłowniki hydrauliczne zostały umieszczone z przodu osi. Dzięki temu niemal dwukrotnie zwiększył się skok amortyzacji.

Z przodu mogą być dwie pary wyjść hydraulicznych oraz gniazdo Isobus. W przypadku wszystkich modeli, przedni podnośnik i ładowacz czołowy mogą być sterowane mechanicznie lub elektrohydraulicznie, w zależności od konfiguracji.

Dostępne jesienią

 Nowe modele ciągników Deutz-Fahr serii 6 poznamy już na pierwszy rzut oka po nowej stylistyce maski, a w szczególności jej frontowej części. To elementy opracowane przez Studio Giugiaro Design, które przyczyniło się do wielu wyróżnień jakie zebrały dotychczasowe serie ciągników 6 i 7 za nietuzinkowy wygląd.

Maszyny trafią do sprzedaży jesienią br. Na razie ceny nie są znane, ale jak przekonują przedstawiciele firmy, cena nowych „szóstek” w porównaniu do oferowanych obecnie, nie wzrośnie diametralnie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • fighterek owen michal 2017-09-23 07:23:18
    Fajne traktorki. Powinny pracowac latami bez problemu. A jeszcze piękniej by bylo gdyby nie ge-jowskie unijne normy spalin.
  • guff 2017-05-17 11:39:46
    Jak wygląda cennik?
  • jacek 2016-12-23 16:42:14
    Nh nie da rady. JD teraz jest gorszy, 6930 itd seria 30byla dobra , R juz kiepsko. A przeplacac za Fendta z tym samym silnikiem nie ma sensu, gdy dmc jest slabsza lub podobna. A ceny? 6155 ttv?
  • Marco 2016-07-12 18:59:52
    Nowe Agrotrony pochodzą z nowej fabryki w Chinach. Budowane są wg tam obowiązujących przepisów i standardów.
  • gruchot 2016-07-10 13:05:39
    Stary szajs z nowym opakowaniem. Oczywiście to nie jest dziwne, że wszystkie nowe serie producentów nie mają negatywnych opinii i najlepsze w tym, że według dealera każdy ciągnik jest BEZAWARYJNY, hah. Deutz zawsze był wyborem z dolnej półki i to z tym modelem się też nie zmieni.
  • T.B. 2016-07-10 11:27:40
    Jak na serię 6 udźwig i DMC prezentują się bardzo dobrze. W wielu przypadkach mimo iż ciągnik dysponował pokaźnym udźwigiem, osie nie pozwalały w pełni wykorzystać jego potencjału. Brakuje w artykule wzmianki o masie własnej. Ciekawa nowa przekładnia mechaniczna.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.195.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!