Marka Deutz-Fahr praktycznie na nowo opracowała ciągniki serii 6 Agrotron. A to wszystko z myślą o ich dopasowaniu do zmieniających się technologii i warunków pracy. Przede wszystkim maszyny są większe od dotychczasowej serii, co pozwoli im współpracować z bardziej rozbudowanym i cięższym sprzętem towarzyszącym. Wprowadzono też szereg innych rozwiązań dla zwiększenia wydajności i komfortu pracy. Nowe ciągniki mieliśmy okazję poznać bliżej podczas europejskiej premiery w dniach 6-7 lipca br. nieopodal Drezna w Niemczech.

Większy może więcej

Jeśli chodzi o wspomniane możliwości współpracy z większym osprzętem – w tym zakresie możemy mówić m.in. o zwiększonym rozstawie osi do 2767 mm i 2848 mm (największe modele: 6205 i 6215), podczas gdy do tej pory zawierał się w zależności od modelu, od 2419 do 2767 mm.

Wraz ze zwiększeniem gabarytów maszyn, dodano także „kilka” kilogramów na podnośnikach. Udźwig przedniego TUZ wzrósł z 3800 aż do 5480 kg. Zwiększony został także udźwig tylnego podnośnika, który obecnie dla dwóch największych modeli (6205 i 6215) wynosi 10000 kg, a dla pozostałych modeli: 9200 kg. Opcjonalnie pompa hydrauliczna o zmiennym wydatku może oferować wydajność do 160 l/min.

To wszystko spowodowało, że dopuszczalna masa całkowita maszyn wzrosła o ponad 2 tony. Przykładowo, DMC dla modelu 6155 to 11500 kg, 6175 – 12500 kg, a dla 6215 – 13500 kg. To zdecydowanie podnosi możliwości współpracy z ciężkim sprzętem towarzyszącym.

Przekładnia RCshift – między powershift a TTV

Drugim bardzo ważnym wyróżnikiem nowej serii 6 jest możliwość wyboru 3 rodzajów przekładni, dostarczanych przez firmę ZF: zwykłej powershift, bezstopniowej TTV oraz zupełnie nowej RCshift.

Ostatni typ przekładni to można powiedzieć rozwiązanie pośrednie między powershift, a TTV. Oferuje ona 30 biegów do przodu (5 zakresów głównych i 6 półbiegów) i 15 wstecz (z reduktorem: 54+27). RCshift jest układem w pełni zautomatyzowanym.