PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowy New Holland T5 – zmian jest sporo

Autor: Karol Wieteska

Dodano: 03-05-2016 09:05

Tagi:

Większa dopuszczalna masa całkowita, amortyzowana przednia oś, przekładnia Electro Command w standardzie – to najważniejsze, ale nie wszystkie zmiany jakie New Holland wprowadza do swoich ciągników serii T5.



Seria ciągników T5 została przeprojektowana tak, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom hodowców oraz osób, które potrzebują zwrotnego ciągnika o średniej mocy do codziennej pracy w gospodarstwie oraz w pracach na roli.

Nowa gama modelowa obejmuje trzy maszyny o oznaczeniach: T5.100 (99 KM), T5.110 (107 KM) oraz najmocniejszą w serii – T5.120 o mocy 117 KM. Silniki maszyn generują maksymalny moment obrotowy przy 1500 obr./min – dla poszczególnych modeli o wartościach odpowiednio: 430, 468 i 491 Nm.

Warto w tym miejscu dodać, że nowe silniki cechują się o 24 proc. większym momentem obrotowym w porównaniu z poprzednią generacją. Zwiększono również pojemność zbiornika paliwa, która wynosi teraz 165 l, a zbiornik preparatu AdBlue mieści 12 l.

Wszystkie modele nowej serii T5 wyposażono w silniki z układem wtrysku Common Rail F5C o pojemności 3,4 l. Tak jak jednostki stosowane dotychczas są to produkty wytwarzane przez wewnętrzną firmę FPT Industrial. Aby spełniały normę Tier IV Final, zastosowano w nich technologię ECOBlue Compact HI-eSCR oraz Low Rate EGR (układ recyrkulacji spalin).

Jak mówią przedstawiciele firmy New Holland, takie rozwiązanie wynika z nowej strategii marki dotyczącej normy emisji Tier IV Final, w myśl której Compact HI-eSCR oraz układy recyrkulacji spalin o niskim natężeniu przepływu zostaną wprowadzone do produktów o niższej mocy (seria T5 i T4), tak aby ciągniki te zachowały swoje stosunkowo niewielkie wymiary, co nie mogłoby mieć miejsca w przypadku przeniesienia tych systemów np. wprost z większej serii T6.

Zmiany dotknęły również przekładni. Standardową będzie teraz Electro Command o 16 przełożeniach do przodu i 16 do tyłu (niedostępny będzie Dual Command), w której zastosowano nowe tryby automatyki do prac transportowych i prac na polu. W przypadku zastosowań transportowych operator wkłada mniej wysiłku w sterowanie dzięki uproszczonemu mechanizmowi zmiany przełożeń w trybie automatycznej zmiany biegów, co ma również wpłynąć na zmniejszenie zużycia paliwa.

Podczas pracy na polu istnieje możliwość optymalizacji wydajności i ekonomii pracy – zarówno wałka WOM, jak i sprawności uciągu – dzięki trybowi automatycznej pracy na polu, który reguluje prędkość obrotową silnika i pracę przekładni. Skrzynie biegów ECO Electro Command będzie można również zamówić w wersji z biegami pełzającymi (32 biegi do przodu i 32 do tyłu).

Ponadto wprowadzono również trzypozycyjną regulację szybkości reakcji przekładni nawrotnej, co pozwala operatorowi na ustawienie skuteczniejszej reakcji na zmiany kierunku jazdy. Funkcja ta będzie szczególnie przydatna przy pracach z ładowaczami czołowymi. Dla tego rodzaju prac wprowadzono również opcjonalne joysticki ze sterowaniem mechanicznym lub elektrohydraulicznym i zintegrowanym przełączaniem biegów. To elementy, które były wcześniej niedostępne, a mają za zadanie ułatwić obsługę oraz zwiększyć wydajności pracy.

Projektując nową serię T5, konstruktorzy zgodnie z sugestiami użytkowników nie zapomnieli również o komforcie pracy operatora. Całkowitą nowością jest tutaj możliwość zamontowania amortyzowanej przedniej osi Terraglide (dodatkowo istnieje możliwość regulacji wysokości przedniego zawieszenia przyciskiem znajdującym się na bocznym słupku w kabinie).

W połączeniu z opcjonalną amortyzacją kabiny Comfort Ride operatorzy mogą oczekiwać poziomu wygody porównywalnego z maszynami o większych gabarytach, do których również wyglądem nawiązuje teraz nowa seria ciągników. Nie mogliśmy się co prawda zbyt długo nacieszyć jazdą nową T5-ką, ale trzeba przyznać, że podczas krótkiego testu połączenie amortyzacji przedniej osi i kabiny zrobiło na nas dobre wrażenie.

Sama kabina nie uległa z zewnątrz zbyt wielkim modyfikacjom, ale komfort pracy dzięki przemyślanie rozmieszczonym elementom sterowania i opcji nachylenia kolumny kierownicy jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Właściwie wszystko znajduje się na wyciągnięcie ręki operatora. Poprawiono również rozmieszczenie schowków i dodano dodatkową kieszeń znajdującą się po lewej stronie fotela kierowcy.

Ponadto aby praca po zmroku była efektywnieja, wprowadzono nowe oświetlenie robocze typu LED o wysokiej mocy. Opcjonalne 8 lamp LED generuje światło o natężeniu 15,6 tys. lumenów i szeroki zakres emisji białego światła. W porównaniu ze światłami halogenowymi o jednakowej mocy, światła typu LED zapewniają o 145 proc. lepszą widoczność, większą trwałość przy jednoczesnym mniejszym zużyciu energii.

Dla nowych ciągników T5 dostępny będzie również system Isobus II generacji, który ułatwia monitorowanie i kontrolowanie wszystkich funkcji dołączonych maszyn za pomocą opcjonalnego monitora IntelliView III.

Większa wydajność pracy, o której informują przedstawiciele firmy New Holland, nie mogłaby się obejść bez wzmocnienia tylnego podnośnika, tak aby ciągniki T5 mogły bez problemu radzić sobie z ciężkimi maszynami. I choć udźwig pozostał na tym samym poziomie, to dołożono dodatkowy siłownik wspomagający.

Zwiększeniu uległa również całkowita dopuszczalna masa – z 7,4 do 8 t. W opcji możemy również zamontować sztywną przednią oś przeznaczoną do wysokich obciążeń, która umożliwia założenie kół o średnicy aż 28 cali, co jest już naprawdę słuszną wartością w tej klasie ciągników.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (9)

  • jan 2017-04-17 17:13:11
    ciekawe jaka cena?
  • Maches 2016-08-02 21:23:45
    Wiadomo cos odnośnie ceny??
  • Mechanizator 2016-05-04 09:02:25
    kupiłem 6 lat temu case 1455 z 1991 r. Na 50 ha nie może się nawet rozgrzać. Sprzęt zadbany, kupiony w DE od rolnika. Nie chcę żadnych wynalazków naszpikowanych elektroniką. Jak kogoś stać i lubi się lansować po wsi pojazdem za ćwierć miliona po wsi ( a ma w porywach 20 ha) to jego sprawa, tylko niech później nie wyje, że nie ma za co spłacić kredytu. Nowy traktor w gospodarstwie, 20 letni passat w garażu i drewniane spróchniałe okna w domu - taki jest obraz polskiej wsi statystycznie. Rozum niektórym poszedł w pięty.
  • marcin 2016-05-03 21:31:07
    Mam JD i mam NH podobnej mocy i powiem,że Nh lepiej mi podchodzi jak z wytrzymałoscią to na razie bez awarii jeden i drugi jd ma 1900 h,a nh 2300 rocznik obu 2012.
  • Paweł 2016-05-03 21:12:56
    W nowym modelu i cena pewnie będzie nowa. Czytaj wyższa...
  • TJ 2016-05-03 17:11:50
    Kup JD oszczędzisz na wszystkim
  • T.B. 2016-05-03 11:14:55
    Jak na tą moc wyposażenie wręcz luksusowe biorąc pod uwagę amortyzowaną oś.
    @rolnik. Jak miałbym wybierać wolę dolewać AdBlue od męczenia się z filtrem cząstek stałych. W T5 była to jak dla mnie dotąd była największa wada. Do małych pojemności w ciągnikach trzeba się niestety przyzwyczaić. Jeśli ktoś będzie dbał o układ chłodzenia i jakość paliwa to może posłużą.
    @nowy. Jak nie lubisz elektroniki, to zawsze są belarusy, ursusy i zetory, ale nie wszystkie bo i tam elektroniki jest coraz więcej. Skrzynia biegów electro-command jest montowana w hollandach od około 20 lat i uchodzi za dość prostą w naprawie. O tym jak to jest zrobione, czy nie oszczędzają na jakości, się nie wypowiem, bo nie wiem. Z reguły każdy chwali poprzednie generacje sprzętu, które uchodzą za trwalsze.
  • rolnik.... 2016-05-03 09:57:52
    3,4 l pojemności i 117 KM ciekawie gdzie chyba tylko na papierze, a w rzeczywistości ma 80 KM . Ładnie wygląda i to wszystko , płacisz za wygląd a nie za woła do roboty. Mała masa, mała pojemność silnika i nieszczęsny AdBlue. Za te pieniądze kupić można T6 .
  • nowy 2016-05-03 09:51:01
    Ciągnik powinien być w miarę komfortowy i być jak najwięcej mechaniczny nie electro, wiadomo ,że kurz, pył, wilgoć, upały mrozy nie są uwielbiane przez elektronikę, coś co można naprawić samemu lub z niewielkie pieniądze w takim ciągniku nie naprawisz sam i trzeba bulić. ,
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.40.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!