PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowy Zetor Major HS- ciągnik dla wymagających

Nowy Zetor Major HS- ciągnik dla wymagających Zetor Major HS z rozwiązaniami podnoszącymi komfort pracy może zyskać spore grono sympatyków, fot. prasowe

Autor: Karol Wieteska

Dodano: 13-12-2016 13:29

Tagi:

Seria ciągników Zetor Major powiększa się o nowy model Major HS, który kierowany jest do bardziej wymagających klientów, poszukujących większego komfortu oraz niskich kosztów eksploatacji.



- Do tej pory w ofercie modeli Major znajdował się jeden typ maszyny z czterocylindrowym silnikiem o mocy 61 lub 76 koni. Mechaniczna skrzynia biegów z 12 biegami w przód i 12 w tył, z maksymalną prędkością 30 km/h oraz mechaniczna hydraulika z ręcznym sterowaniem sprawiały, że Mjor był prostym, ale wytrzymałym pomocnikiem podczas pracy - mówi Robert Todl, dyrektor sprzedaży i marketingu Zetor Tractors a.s.

Obecnie gama modelowa została rozszerzona o model Major HS (prostsze maszyny będą mieć oznaczenie Major CL), który wykorzystuje czterocylindrowy silnik (produkcji Deutz) o pojemności skokowej 2,9 litra oraz mocy 76 KM.

Główną nowością jest skrzynia biegów o zakresie 24 biegów do przodu i 12 biegów do tyłu. Cztery stopnie skrzyni biegów zostały uzupełnione trzema grupami oraz dwustopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego (PowerShift).

Ciągnik został dodatkowo wyposażony w hydrauliczny rewers (PowerShuttle), który umożliwia zmianę kierunku jazdy nawet pod obciążeniem. Maksymalna prędkość nowego modelu jest o 10 km/h większa w porównaniu z modelem CL i wynosi 40 km/h. Minimalna prędkość wynosi natomiast 0,5 km/h. W zakresie roboczym od 4 do 12 km/h, Major HS oferuje sześć biegów.

Maszyna dysponuje również hydrauliką z regulacją mechaniczną, która charakteryzuje się siłą podnoszenia 33 kN (~3300 kg), a także płynną regulacją opuszczania, włącznie z funkcją zablokowania w pozycji transportowej.

W kabinie nowego modelu dla zapewnienia większego komfortu przeprojektowano kolumnę kierownicy, która jest teraz regulowana w dwóch kierunkach wraz z kierownicą. Zamontowano także nową deskę rozdzielczą i wygodniejsze siedzenie z poziomą regulacją. Dodatkowo osiem świateł roboczych ma zapewniać optymalne oświetlenie obszaru wokół ciągnika podczas pracy w ciemności.

Warto też zwrócić uwagę, że Major HS został wyposażony w przednie skrętne błotniki, co znacznie zmniejszyło promień skrętu do poziomu 3,9 m. Jest to zatem zwrotny ciągnik, który może znaleźć zastosowanie również w ciasnych przestrzeniach. Dodatkowa dla wydłużenia czasu pracy nowa maszyna posiada powiększony do 120 l zbiornik paliwa.

Produkcja nowych ciągników rozpocznie się już nowym roku, a w pierwszym kwartale 2017 r. maszyny zostaną dostarczone do pierwszych właścicieli. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (15)

  • Slalom 2017-01-19 11:39:30
    Hej Panowie ja właśnie mam podpisaną umowę z ARiMR na modernizację i przymierzam się do zakupu nowego majora HS 80, biorę też pod uwagę New Holland t4.75, czekam tylko na cenę nowego majora i wóczas dokonam wyboru bo jeśli będzie tak jak rozmawiałem wcześniej z dealem zetora - stary major CL w podstawowym wyposażeniu 100 000 zł netto, z przednim TUZ i klimatyzacją po rabatach 110 000 a nowy rzekomo ma być o 20 000 zł netto droższy, więc jeśli tak będzie to się nie zastanawiam i biorę bo z takim samym wyposażeniem przedni TUZ + klima za new hollanda trzeba dać od 140 000 zł netto. Z drugiej strony Panowie gdzie te czasy, kiedy nowy ciągnik rolniczy (dobry nie MTZ) kosztował 1000 zł za 1 KM teraz trzeba dać 2000 zł za 1 KM a jakość gorsza niż 5-7 lat temu bo wówczas tak kształtowały się ceny. Brałem w 2009 New hollanda i wówczas za 100 KM płaciłem 100 000 zł netto a teraz robią badziew i chcą już prawie 200 000 za ten sam model. Szczegół, że z tego 10- 20% to ich prowizja i kolejne 10-20 % koszty rolnika związane z uzyskaniem dofinansowania z ARiMR, ale cóż płakać, płacić, narzekać i dalej się modernizować zostaje - będzie co sprzedawać jak mówią, tylko kto to kupi.
  • RobertDol 2016-12-19 21:26:59
    Zgadzam się, mam Zetora z Agromarketu i wszystko mi jedno czy on pochodzi z tego kraju czy innego, ważne by dobrze służył.
  • Waza 2016-12-19 06:03:24
    Gwoli prawdy - Zetor jest słowacki a Skoda niemiecka. Czechom ostała się ino czarna propaganda - tzw. czarny PR.
  • malorolny 2016-12-16 09:34:07
    aj tam polskie czy czeskie ważne aby nie szkopskie
  • gruby 2016-12-15 10:10:39
    któren Schmitd czy Smith ubrudziłby sobie rączki w fabryce? Połowę roboty robią roboty drugą imigranty z pracujących narodów czyt. my, Czesi, Ukraińcy itd... 2.9 skomplikowana komstrukcja pheh dobre sobie, skomplikowana to ona jest w ustach pana serwisanta kiedy podlicza robociznę.
  • kzo 2016-12-14 13:37:56
    @rolas w ktorym miejscu napisałem że klepie deutz wszystko w chinach? Nie widzę tego nigdzie. Ale ten zetorowski deutz jest tak samo niemiecki jak angielskie są perkinsy z farmtracow, ursusów czy innych poskładanych wynalazków. No chyba ze ktos jest naiwniakiem i wydaje mu się ze do budżetowego czeskiego ciągnika zamontowany zostanie ręcznie poskładany przez grubego bawarczyka z wąsami silnik po wielogodzinnych kontrolach jakości. A te 2.9 montowane w chinach to pewnie trafiają do azjatyckich maszyn? Wątpię. To zbyt skomplikowane i drogie konstrukcje aby mogły byc tam stosowane.
  • ratio in vino 2016-12-14 08:41:30
    Polscy rolnicy to jednak nie myślą .... Czesi krytykują polską żywność, wypierają ją ze swojego rynku i to nie uczciwymi metodami, więc odbierają nam zarobek. A my co? A my kupujemy zetory, skody, karmimy psy czeską "karmą". Czesi to mały naród i jak my będziemy solidarnie omijać ich produkty to szybko im "rura zmięknie"
  • rolas 2016-12-13 22:52:48
    @ jarek bo że niby Deutz robi teraz jakieś grube dile w chinach, no to pewnie od razu wszystko im klepią w państwie środka... a nawet jak klepią to do UE i tak trafi to co przejdzie przez odsiew na kontroli jakości a reszta w azję. Szczerzę wątpię, żeby Deutz był tak głupi i nową rodzinę silników produkował w CRL, prędzej pogonią tam dotychczas produkowane starocie
  • jarek 2016-12-13 21:23:05
    dlaczego Chiński ?
  • kzo 2016-12-13 20:09:58
    76 konny chiński deutz za 150 kapci. Kolejki się ustawiają juz?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.225.17.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!