- Do tej pory w ofercie modeli Major znajdował się jeden typ maszyny z czterocylindrowym silnikiem o mocy 61 lub 76 koni. Mechaniczna skrzynia biegów z 12 biegami w przód i 12 w tył, z maksymalną prędkością 30 km/h oraz mechaniczna hydraulika z ręcznym sterowaniem sprawiały, że Mjor był prostym, ale wytrzymałym pomocnikiem podczas pracy - mówi Robert Todl, dyrektor sprzedaży i marketingu Zetor Tractors a.s.

Obecnie gama modelowa została rozszerzona o model Major HS (prostsze maszyny będą mieć oznaczenie Major CL), który wykorzystuje czterocylindrowy silnik (produkcji Deutz) o pojemności skokowej 2,9 litra oraz mocy 76 KM.

Główną nowością jest skrzynia biegów o zakresie 24 biegów do przodu i 12 biegów do tyłu. Cztery stopnie skrzyni biegów zostały uzupełnione trzema grupami oraz dwustopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego (PowerShift).

Ciągnik został dodatkowo wyposażony w hydrauliczny rewers (PowerShuttle), który umożliwia zmianę kierunku jazdy nawet pod obciążeniem. Maksymalna prędkość nowego modelu jest o 10 km/h większa w porównaniu z modelem CL i wynosi 40 km/h. Minimalna prędkość wynosi natomiast 0,5 km/h. W zakresie roboczym od 4 do 12 km/h, Major HS oferuje sześć biegów.

Maszyna dysponuje również hydrauliką z regulacją mechaniczną, która charakteryzuje się siłą podnoszenia 33 kN (~3300 kg), a także płynną regulacją opuszczania, włącznie z funkcją zablokowania w pozycji transportowej.

W kabinie nowego modelu dla zapewnienia większego komfortu przeprojektowano kolumnę kierownicy, która jest teraz regulowana w dwóch kierunkach wraz z kierownicą. Zamontowano także nową deskę rozdzielczą i wygodniejsze siedzenie z poziomą regulacją. Dodatkowo osiem świateł roboczych ma zapewniać optymalne oświetlenie obszaru wokół ciągnika podczas pracy w ciemności.

Warto też zwrócić uwagę, że Major HS został wyposażony w przednie skrętne błotniki, co znacznie zmniejszyło promień skrętu do poziomu 3,9 m. Jest to zatem zwrotny ciągnik, który może znaleźć zastosowanie również w ciasnych przestrzeniach. Dodatkowa dla wydłużenia czasu pracy nowa maszyna posiada powiększony do 120 l zbiornik paliwa.

Produkcja nowych ciągników rozpocznie się już nowym roku, a w pierwszym kwartale 2017 r. maszyny zostaną dostarczone do pierwszych właścicieli. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!