Amerykańska firma (obecna od 1908r.) , zajmująca się produkcją silników dla przemysłu (pierwsza seria OHV już od 1920r.), po czterech latach badań, testów laboratoryjnych i prób polowych zaprezentowała swój nowy system Oil Guard, przeznaczony do silników Vanguard, dzięki któremu możliwe będzie pięciokrotne wydłużenie interwałów wymian oleju. Oil Guard to nic innego jak tzw. sucha miska olejowa, pomysł na jej zastosowanie B&S zaczerpnął między innymi z motosportu.

 - Przyglądaliśmy się rozwiązaniom jakie są stosowane w innych maszynach pracujących w trudnych warunkach. W samochodach i motocyklach wyścigowych, samolotach czy autach sportowych z górnej półki. We wszystkich tych maszynach znajdziemy właśnie system suchej miski olejowej - powiedział Rick Zeckmeister, wiceprezes działu marketingu w Briggs & Stratton

 Prosta budowa i przetestowane rozwiązania

 System Oil Guard nie różni się mocno od typowych zestawów suchej miski oferowanych do aut wyczynowych. W jego skład wchodzi zbiornik na olej, wykonany z blachy aluminiowej o grubości 3,145 mm (0,125 cala), pomalowany proszkowo o pojemności 4,73 litra. Wewnątrz zbiornika znajduje się filtr oleju (na spływie) powiększony w stosunku do standardowego o 82%, cechujący się znacznie większą dokładnością filtracji. Wartością dodaną jest bardzo wygodna obsługa dzięki wzorowemu dostępowi. Korek z odpowietrznikiem jest duży co ułatwia dokonywania inspekcji oraz wymian, zaś bagnet jest wyskalowany w taki sposób aby użytkownik nie miał wątpliwości kiedy uzupełnić olej i ile tego oleju wlać (podziałka w kwartach).

 Oprócz zbiornika, nowym elementem jest także druga pompa, której zadaniem jest doprowadzanie oleju ze zbiornika do wszystkich newralgicznych węzłów tarcia, a także dysz które podają olej na denka tłoków, zastępując dotychczas stosowany system rozbryzgowy.

 - Musieliśmy mieć pewność, że przy nowym systemie wszystkie miejsca dotychczas smarowane i chłodzone za pomocą rozbryzgu oleju, zachowają właściwe parametry pracy - dodaje Paul Leech,
dyrektor rozwoju nowych produktów w Briggs& Stratton.

 Pompa w misce, która do tej pory była odpowiedzialna za cały proces smarowania, po zastosowaniu nowego systemu, ma za zadanie jedynie osuszanie miski ze spływającego doń oleju i podawanie go do zewnętrznego zbiornika, przy czym konieczna była zmiana wymiarów jej rotora aby zapobiec zbytniemu zapowietrzaniu układu.