PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ostatni dzwonek na przygotowanie sprzętu do żniw

Ostatni dzwonek na przygotowanie sprzętu do żniw Rzetelny serwis kombajnu znacząco zmniejszy ryzyko awarii podczas żniw, fot. kh

Za chwilę rozpocznie się gorący okres żniw. Na większe rabaty za robociznę serwisu czy części zamienne nie ma co już liczyć, ale przynajmniej jest jeszcze szansa na wyrobienie się z niezbędnymi naprawami i przeglądami na czas. Warto postarać się dopiąć, co się jeszcze da "na ostatni guzik", aby w żniwa nie przysparzać sobie dodatkowych nerwów i strat.



Pogoda w ostatnie żniwa, ale i obecny czas - przełom czerwca i lipca - powinny być dla nas ostrzeżeniem i przypomnieniem, że polskie lato bywa kapryśne i często nie daje czasu na spokojne przeprowadzenie zbiorów. Tzw. szarpane żniwa dają się coraz częściej we znaki. Można powiedzieć, że taka jest specyfika rolnictwa, które ściśle związane jest z przyrodą i przebiegiem pogody. Trudno się z tym nie zgodzić, ale o ile pogody nie możemy zaplanować, o tyle mamy spory wpływ na sam przebieg prac, bo bardzo dużo zależy od stanu technicznego sprzętu.

Odsuwanie momentu przeglądu maszyn na ostatnią chwilę ma różne przyczyny. Często wynika ze względów finansowych. Niestety, taki powód odwlekania niezbędnych przeglądów i napraw nie sprawi, że będą one tańsze. Wręcz przeciwnie, choćby ze względu na ceny części zamiennych, które „na spokojnie” zawsze można kupić taniej. Zazwyczaj sklepy z częściami przy punktach dealerskich maszyn rolniczych oferują dwa, trzy, a nawet cztery poziomy cenowe sprzedaży danych elementów, gdzie pomiędzy skrajnymi poziomami w niektórych przypadkach może być nawet dwukrotna różnica. Dlatego warto póki została jeszcze chwila czasu zrobić przegląd maszyny i zamówić niezbędne części nie w najdroższej, ekspresowej wersji dostawy.

Trzeba też przyznać, że w dobie kiepskiej sprzedaży nowych maszyn, daje się łatwo zauważyć jak producenci i dealerzy szukając dodatkowych źródeł dochodu, kładą większy nacisk na tzw. usługi posprzedażowe. Wprowadzają m.in. katalogi części dostępne on-line, możliwość dokonania ich zakupu przez Internet, wprowadzają ekspresowe dostawy części zamiennych z magazynów polskich i europejskich (nawet z opcją dowozu taksówką), otwierają sezonowo sklepy w weekendy czy wprowadzają w nich dyżury na telefon aby niezbędne w gorącym okresie części można było nabyć o każdej porze dnia i nocy. Zakupy stają się łatwiejsze, choć o oczywiście niekoniecznie tańsze.

Początek lipca to też ostatni dzwonek na umówienie się na przegląd maszyn przez wykwalifikowany serwis. Niestety, teraz raczej trudno będzie rozmawiać o rabatach za robociznę, za którą w okresie zimowym można było zapłacić mniej nawet o 20 proc. Mimo tego warto skorzystać z usług, bo po rozpoczęciu „akcji żniwnej” często na takie usługi nie można liczyć – mechanicy będą zajęci bieżącymi, pilnymi naprawami. A przestoje podczas żniw spowodowane zaniedbaniami w przygotowaniu sprzętu zazwyczaj okazują się o wiele bardziej kosztowne niż rzetelny serwis maszyn przed rozpoczęciem prac.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Tio 2017-07-07 16:23:41
    Te kurw zieloni z fundacji niech sie zajma naganianiem sami zobaczymy jak beda gadac. Wiadowmo ze trzeba poganiac bo inaczej nie da rady prokurator powinien olac taka sprawe
  • ja 2017-07-07 16:14:21
    Dotyczy to zachodnich zabaweczek i nowych plastików, bo ja rano wyprowadzam bizona 2-3 godzinki i jadę w pole.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.208.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!