Konstrukcja Top 962C

Pöttinger w swojej zgrabiarce 962C postawił na dwa duże (o średnicy 4,3 m) rotory, które w porównaniu do konstrukcji z czterema mniejszymi rotorami są znacznie przyjaźniejszy w obsłudze, zwłaszcza podczas nawrotów, na ciaśniejszych odcinkach łąk czy na mocno pofałdowanych terenach. Maszyna mogła zatem zostać zawieszona na prostym jarzmie, które umożliwia skręt względem ciągnika aż do 73 stopni, który jest sygnalizowany za pomocą kontrolek. Wał odbioru mocy jak i wałki maszyny są poprowadzone w sposób zmniejszający ich zabrudzanie w trakcie pracy.

Rotory zostały wyposażone w indywidualne elementy ochronne zaś zabezpieczenie przed przeciążeniem oraz koło zamachowe zostały zintegrowane w przekładni rozdzielczej umieszczonej na środku maszyny pomiędzy rotorami. Każdy rotor opiera się bezpośrednio na sześciu kołach (dwie osie tandemowe, jedno koło z przodu przy karuzeli oraz jedno na wysięgniku przed karuzelą) dodatkowo mamy dwa koła na których opiera się rama (340/55-16 lub 380/55-17).

Takie podwozie zapewnia dobre przyleganie do podłoża i poprawne prowadzenie maszyny, dzięki czemu na polu nie powinny pozostawać żadne niezgrabione obszary. Dzięki zastosowaniu skrętnych wózków kół, jak i osi możliwe jest ciaśniejsze zawracanie, natomiast rama o szerokości 2,9 m zapewnia przyzwoitą stateczność.

Budowa rotorów TopTech Plus

 Zastosowane w zgrabiarce rotory należą do rodziny TopTech Plus, stosowanej w innych maszynach Pöttingera. Charakteryzują się piętnastoma ramionami, które w łatwy sposób można wymieniać (mocowanie na dwie śruby), np. gdy dojdzie do uszkodzenia lub zużycia. Zaś zęby można regulować także za pomocą śrub, co możliwa ich wysunięcie w kierunku pokosu o około 1,5 cm.

 Przekładnie jakie zastosowano w modelu Top 962C są bezobsługowe. Uszczelnione korpusy zatrzymują półpłynny smar wewnątrz i nie pozwalają na dostawanie się zanieczyszczeń do wewnątrz układu.

 Sterowanie rotorami (rozkładanie, składanie i pozycjonowanie) jest realizowane za pomocą układu hydraulicznego (wymagana jest jedna para szybkozłączy). Podczas pracy możliwe jest unoszenie jednego lub obu rotorów aż do 60 cm ponad pozycję roboczą, co pozwala na omijanie przeszkód bez konieczności wysiadania z ciągnika. Również regulacja szerokości roboczej jest hydrauliczna (szerokość pokosu 1,3 lub 2,0 m).