Na stoisku JCB największą atrakcją, przukuwającą uwagę znacznej ilości odwiedzających, jak zwykle były ciągniki serii Fastrac, jedyne w swoim rodzaju, jednak nasze pierwsze kroki skierowaliśmy w stronę wyjątkowej ładowarki JCB 536-70, pierwszej w Polsce, z napędem DualTech VT. O samej skrzyni biegów DualTech VT, pisaliśmy kilka dni po jej światowej premierze.

 - Ładowarki serii AgriPro wyposażone w nasz najnowszy napęd DualTech VT, powstały głównie z inicjatywy rolników - użytkowników naszych dotychczasowych maszyn, których wprost zapytaliśmy jakie były ich spostrzeżenia związane z maszynami, czego brakowało im najbardziej i co moglibyśmy zrobić aby zainteresować ich zakupem nowej maszyny. Oczekiwania były jasne, pozostawić to co było dobre i spróbować zwiększyć wszechstronność ładowarek. Jak? Poprzez połączenie dwóch najczęściej stosowanych napędów, dając użytkownikowi możliwość skorzystania z zalet hydrostatu i skrzyni powershift - mówi Rob Markus, prezes zarządu

 Choć DualTech VT jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku, niektóre z eksperymentalnych ładowarek JCB wyposażonych we wczesne wersje tego napędu, w ciągu kilku ostatnich lat, przepracowały już ponad 18 tys. motogodzin.

 - W JCB nic nie jest dziełem przypadku, nasz nowy napęd to efekt wytężonej pracy działu rozwojowego i wielu lat prób i błędów - dodaje Rob Markus

 Dzięki zwartej konstrukcji, ładowarki wyposażone w nową przekładnię wcale nie odznaczają się dużo większą masą własną, ani gorszym jej rozłożeniem. W stosunku do modeli wyposażonych w przekładnię powershift, użytkownik będzie musiał pogodzić się z koniecznością wymiany dodatkowego filtra oleju jak to ma miejsce w przypadku przekładni hydrostatycznych. Pozostałe komponenty takie jak blok z zaworami sterującymi, chłodnicę oleju i dodatkowy filtr oleju chroniący silnik hydrauliczny, zostały sprytnie wkomponowane wolne przestrzenie.

 Jak dowiedzieliśmy się od przedstawicieli marki, JCB nie zamierza zwalniać tempa. Już niedługo należy spodziewać się nowych modeli ładowarek, także wersji wyposażonych w DT VT. Tajemnicą nie jest również powiększenie się rodziny ciągników Fastrac.

Podobał się artykuł? Podziel się!