Zazwyczaj prędkość wału odbioru mocy (WOM) jest zależna od prędkości obrotów silnika, ponieważ jest on podłączony do wału korbowego silnika. Jednak w bardzo wielu przypadkach silnik mógłby pracować na niższych obrotach i wciąż utrzymywać optymalną dla osprzętu prędkość obrotową WOM.

Taką możliwość daje nowy przedni wał odbioru mocy z przekładnią bezstopniową. Utrzymuje on swoją prędkość bez względu na aktualną prędkość obrotową silnika, ale w określonym jej zakresie.

Na przykład WOM może działać z prędkością 1000 obr./min., podczas gdy prędkość obrotowa silnika wynosi od 1400 do 2100 obr./min. Można płynnie wybierać prędkość obrotową WOM pomiędzy prędkością minimalną a maksymalną.

Innowacyjne rozwiązanie zmniejsza zużycie paliwa i poprawia jakość pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!