Dla porównania, w Niemczech nie można wyjechać na drogę publiczną przyczepą bez bocznych zabezpieczeń. W przypadku kontroli rolnik, musi się liczyć z wysokim mandatem. To jak na razie novum na polskim rynku, lecz trzeba się liczyć z tym, że prędzej czy później podobne przepisy wejdą w życie także u nas.

Nowy model T 028 KM to również dobre parametry eksploatacyjne. Przyczepa ma sporą ładowność – 19,5 t. Jej dopuszczalna masa całkowita wynosi 24 t. Trudno porównać nowy produkt z poprzednimi modelami ponieważ takiej przyczepy ze ścianami hydraulicznymi Pronar jeszcze nie miał. Powierzchnia ładunkowa wynosi 24 m2, a wymiary gabarytowe (długość/szerokość/wysokość) to 11990/2470/3040 mm.

Uniwersalność to kolejna zaleta, o której warto napisać, bo w końcu T028 przeznaczona jest nie tylko do przewozu bel, kostek słomy i siana, istnieje także możliwość transportu drewna. W tym celu należy zamontować kłonice. W sumie przyczepę można wyposażyć w 14 kłonic bocznych, 4 przednie i 4 tylne. Każda z nich wykonana jest z profilu zamkniętego o przekroju kwadratowym i ma wysokość 1,2 m, mierząc od podłogi, co w powiązaniu z szeroką na 2,5 m platformą – daje możliwość załadowania znacznej ilości drewna.

Kłonice można łatwo zdemontować i używać przyczepy do transportu bel. Gniazda przeznaczone na montaż kłonic są chronione specjalnymi gumowymi zaślepkami. To zabezpiecza owinięte folią bele przed uszkodzeniami.

Atutem trzyosiowej przyczepy jest również wzmocniona platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi, oraz przednie i tylne drabinki oporowe o specjalnie zaokrąglonych krawędziach, które nie uszkadzają owiniętych folią bel.

Przyczepę można zamówić w dwóch wariantach wyposażenia w kłonice:

- przednie i tylne do transportu tzw. metrów,
- kompletne (boczne, przednie i tylne) do transportu dłużycy.

Maszyna zadebiutowała podczas ostatnich targów Agritechnica w Hanowerze. Jakim będzie cieszyła się zainteresowaniem, przekonamy się w przyszłym rok. Cena za T028 będzie zaczynała się od 64 tys. netto.