Nowy ciągnik przykładem poprzednich będzie napędzany silnikiem Deutza z serii TCD 3,6 L4, jego maksymalna moc w porównaniu do poprzedniego modelu pozostanie bez zmian i wyniesie 106 KM.

Silnik jest z intercoolerem, wtryskiem paliwa typu common rail, zewnętrznie chłodzonym zaworem recyrkulacji spalin (tzw. EGR - Exhaust Gas Recirculation) oraz katalizatorem utleniającym DOC (Diesel Oxidation Catalytic Converter). Jednostka została zaprojektowana tak, by przez dodanie kolejnych modułów oczyszczania spalin spełniała przyszłe normy.

Zwiększy się jednak funkcjonalność ciągnika. Jego użytkownicy za pośrednictwem wyświetlacza będą mogli zaprogramować, a następnie wybierać z menu ustawienie TUZ, dla najczęściej używanych maszyn. W nowym ciągniku będzie także możliwe sterowanie TUZ z zewnątrz, za pośrednictwem przycisków umieszczonych na tylnych błotnikach. Jednak udźwig tylnego TUZ pozostaje bez zmian (udźwig maks. 4900 kg i 4200 kg w całym zakresie).

Już w wersji standardowej ciągnik jest wyposażony w elektrohydrauliczny układ sterowania tylnym TUZ-em. Trwają właśnie testy nowego systemu o zwiększonej funkcjonalności.

Wbrew obawom rolników wyższa norma emisji spalin wcale nie musi oznacza wzrostu zużycia paliwa. Jak twierdzi producent łączny koszt paliwa i roztworu AdBlue nie powinien być wyższy niż w ciągnikach spełniających normę trzecią.

Kolejne zmiany nastąpiły we wnętrzu kabiny. W porównaniu do poprzednich modeli wprowadzono zintegrowany pulpit sterowania światłami roboczymi i światłem błyskowym. Zastąpiono w ten sposób dotychczasowe oddzielne przełączniki klawiszowe. Na pulpicie wyświetlana jest temperatura zewnętrzna i wewnętrzna. Zmieniono także lampy robocze, gdzie źródłem światła są LED-y, co oznacza spore obniżenie poboru prądu. Opcjonalnie dostępna jest również kamera podglądu narzędzi z tyłu ciągnika.

Jak przekonuje producent, podobnie jak poprzednie modele ciągnik będzie wyróżniał się dużą zwrotnością (maksymalny kąt skrętu kół wyniesie 50 stopni) oraz kompaktowymi wymiarami (dł./szer./wys.: 4475/2080-2379/2744-2799 mm ), które pozwalają na proste manewrowanie.

Prototypy przechodzą liczne testy oraz badania homologacyjne. Nie jest jeszcze znana ostateczna data, kiedy ciągnik pojawi się na rynku.