Podstawę przyczep Beco Super stanowi rama o bardzo wysokiej sztywności. Charakterystyczne w tej konstrukcji jest to, że zbudowana jest ona z zamkniętych profili (ceownik hutniczy 350 zamknięty blachą) i jest stosunkowo wąska. Takie rozwiązanie wraz z wąskim dyszlem ma umożliwić duże kąty skrętu i maksymalną zwrotność ciągnika z przyczepą.

Maszyny w wersji Super dostępne są ze skrzyniami w standardowej pojemnościach od 16 do 32 m3 ( z nadstawkami od 29 do 56 m3) na dwóch rodzajach zawieszenia: tandem oraz tridem. W przypadku wersji tandemowych osie zamontowane są na umieszczonym mimośrodowo wahadle. Prowadzić ma to do bardzo dobrego kontaktu opon z podłożem i mniejszego zapotrzebowania na siłę uciągu, zwłaszcza w trudnych warunkach.

W największych przyczepach montowane są z kolei osie tridem, które mogą przenosić dużo większe obciążenia. Standardowo są one amortyzowane mechanicznie ale w opcji istnieje możliwość zamontowania hydraulicznej amortyzacji HBV. Opcjonalnie dostępne jest także zawieszenie Tridec, które składa się z zawieszenia osi w kombinacji z siłownikami hydraulicznymi oraz drążkiem Panharda, który stabilizuje oś obrotu w kierunku jazdy aby zapewnić lepsze prowadzenie maszyny.

Charakterystyczną cechą przyczep Beco Super są również duże opony w jakie maszyny mogą być wyposażane. Maksymalna szerokość opon wynosi aż 710 mm. Zarówno maszyny dwu- jak i trzyosiowe mogą być wyposażone w osie skrętne, które pozwalają na uzyskanie lepszych promieni skrętu i mniejsze niszczenie podłoża przy manewrowaniu.

Skrzynie w przyczepach są wykonywane z blach SC 52 o grubości odpowiednio: 6 mm podłoga oraz 4 mm ściany boczne a spawy nie są umieszczone wewnątrz skrzyni lecz na zewnątrz, co zdaniem producenta ma przyczyniać się do większej wytrzymałości (spawy nie wycierają się w trakcie użytkowania).

Producent daje ponadto możliwość zastosowania hydraulicznie opuszczanych ścian bocznych, które przydać się mogą np. przy załadunku ziemniaków lub innych ziemiopłodów, zmniejszając wysokość ich opadania na dno skrzyni.

Podobał się artykuł? Podziel się!