Zgodnie z informacją Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, firma Ursus odnotowała w pierwszej połowie br. 36 proc. wzrost sprzedaży ciągników rolniczych na rodzimym rynku. Wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wynika przede wszystkim z szybkiego wzrostu liczby oferowanych modeli w ostatnim czasie. 

- Wzrost liczby rejestracji ciągników Ursus w Polsce o ponad 36 proc. pokazuje, że rozwój oferty produktowej to właściwa strategia, dzięki której sukcesywnie zwiększamy sprzedaż i budujemy udział w rynku krajowym – mówi Karol Zarajczyk, prezes zarządu Ursus.

Od stycznia 2013 r. do marca 2015 r. Ursus wprowadził do swojej oferty 10 produktów, w tym 8 nowych modeli ciągników o mocy 50-180 KM. W Polsce ze względu na obowiązujące normy emisji spalin Ursus obecnie oferuje modele o mocy od 50 do 110 KM. 

- Jestem przekonany, że uda się odbudować siłę marki w Polsce. Legenda Ursusa jest wciąż żywa wśród polskich rolników – dodaje prezes Zarajczyk.

Swojej szansy firma upatruje w planowanym jeszcze na ten rok wprowadzeniu do oferty kolejnego modelu ciągnika  o mocy 150 KM oraz rozwoju oferty produktowej o ciągniki z zakresu mocy 50-60 KM w wersji bez kabiny.

Przedstawiciele spółki Ursus uważają, że szansą rozwoju w najbliższych latach będzie zatwierdzony pod koniec zeszłego roku Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 

Obecnie z 1,5 mln ciągników wykorzystywanych w Polsce, prawie połowa, tj. ok. 700 tys. to ciągniki marki Ursus.