AdBlue to wodny roztwór mocznika otrzymywany z technicznie czystego mocznika (bez dodatku substancji obcych) i wody zdemineralizowanej. Znajduje on zastosowanie w silnikach Diesla nowej generacji wykorzystujących technologię SCR (selektywnej redukcji katalitycznej).

AdBlue wtryskiwany jest pod wysokim ciśnieniem bezpośrednio do katalizatora gazów spalinowych, w efekcie czego zawarty w spalinach tlenek azotu rozkłada się na azot i wodę. Jednocześnie pod wpływem temperatury panującej w układzie wydechowym mocznik jest przetwarzany w amoniak (NH3) i dwutlenek węgla (CO2).

Sprzedaż AdBlue będzie nieustannie rosła, co wynika z bardzo restrykcyjnych wymogów normy emisji spalin Euro V i planowanej do wprowadzenia od 1 stycznia 2014 roku normy Euro VI. Od tego momentu rejestracja, sprzedaż i rozpoczęcie użytkowania pojazdów, które nie spełnią tej normy, będą surowo zabronione. Nowe typy pojazdów muszą spełnić wymagania już o rok wcześniej. Podobał się artykuł? Podziel się!