W drugim kwartale 2010 r Agroma osiągnęła 373 tys. zł zysku ze sprzedaży, był on o 35 proc. niższy od zysku w analogicznym okresie 2009 roku. Zysk netto wyniósł 661 tys. zł i był niższy od zysku za II kwartał ubiegłego roku o 57 procent. - Na wyniki drugiego kwartału wpływ miały niekorzystne różnice kursowe, które spowodowały, że Spółka sprzedawała z niższą marżą zapasy zrobione w I półroczu 2009 roku – powiedział Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma S.A.

Jednak mimo negatywnego wpływu różnic kursowych, drugi kwartał przyniósł duży wzrost zysku na działalności operacyjnej – do 1 mln 72 tys. zł. Agroma osiągnęła również 16-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży – do niemal 7,9 mln złotych.

Na te wzrosty wpłynęła poprawa koniunktury na rynku, jak również aktywne działania spółki służące rozszerzeniu oferty. – Cieszę się, że nasza strategia rozwoju okazuje się bardzo skuteczna. Cały czas rozszerzamy gamę produktów dostępnych pod marką Agroma, budując silną pozycję marki wśród konsumentów – powiedział nie kryjąc zadowolenia Staszewski.

Prezes powiedział, że skutecznie zwalczana jest sezonowość sprzedaży, a elektronarzędzia z oferty Agromy cieszą się dużą popularnością i ich sprzedaż stale rośnie. To wszystko oraz poprawa sytuacji rynkowej daje nadzieje na coraz lepsze wyniki finansowe firmy.

10 sierpnia notowania akcji Agromy zostaną wznowione po przeprowadzeniu operacji scalenia w stosunku 50 do 1. Wartość nominalna jednej akcji wyniesie 50 groszy, a obrót walorami, zgodnie z uchwałą Zarządu GPW, będzie się odbywał w systemie ciągłym.


Źródło: farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!