Czym różni się podwozie Cargo od tradycyjnych konstrukcji tego typu? Przede wszystkim jest wymienialne. Można na nim zamontować wóz asenizacyjny, skrzynię wywrotkę, skrzynie objętościowe lub skrzynie roztrząsaczy obornika. Podwozie w takiej formie jest już znane od dawna. Całkiem jednak niedawno wprowadzono kilka zasadniczych zmian.

Najważniejsza zmiana dotyczy podwozia Cargo i montowanych na nim wozów asenizacyjnych. Do tej pory tylny podnośnik i oprzyrządowanie do rozlewania było zamocowane bezpośrednio na ramie Cargo. Takie rozwiązanie wymuszało specjalną kolejność demontażu: najpierw odczepienie tylnego oprzyrządowania, a dopiero po tym zbiornika. W tej chwili podnośnik, tylne oprzyrządowanie i pompa połączone są ze zbiornikiem, a nie z ramą Cargo. Zapewnia to szybszy montaż i demontaż wozu.

Dokonano również zmian pod kątem współpracy podwozia ze skrzynią wywrotki. Siłownik przechyłu skrzyń wywrotek zamocowano na ramie Cargo (wcześniej połączony był ze skrzynią wywrotki). Takie rozwiązanie umożliwia zastosowanie skrzyń identycznych jak skrzynie tradycyjnych wywrotek rolniczych. Aby dokonać zamiany, na przykład wozu asenizacyjnego na wywrotkę, wystarczy umieścić wóz na czterech podporach, a następnie wyjechać spod niego i wjechać pod wywrotkę. Mocowanie odbywa się na śruby lub zaciski.
Cargo wyposażone jest m.in. w zawieszenie hydrauliczne osi Hydro-Tandem (lub Tridem w zależności od liczby osi), oś lub osie skrętne, hamulce hydrauliczne, dyszel oleopneumatyczny i zdalne pompowanie kół.

Źródło: Farmer 14/2007