PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ciągnik na mróz przygotuj zawczasu

Ciągnik na mróz przygotuj zawczasu

Zima przynajmniej chwilowo zelżała, ale tak naprawdę niedawno się zaczęła i nie wiadomo jakimi temperaturami jeszcze zaskoczy. Aby ciągnik nie zawiódł, zawsze na trudne warunki trzeba go przygotować wcześniej.



- Kiedy mamy do czynienia z mrozem, najczęściej zgłaszane przez naszych klientów problemy dotyczą zamarzającego paliwa - mówi Paweł Pachucki, szef serwisu firmy Warpol Agro z Broszkowa. - Bardzo często do ciągników jest wlewane paliwo, które zostało zmagazynowane w zbiornikach, beczkach, a okazuje się że jest to paliwo letnie - wyjaśnia.

- Przy niskich temperaturach i kiepskiej jakości paliwie często bywa tak, że ciągnik stojący na przykład w garażu da się uruchomić. Po przejechaniu 1,5-2 km układ paliwowy się zapowietrza i silnik gaśnie - mówi szef serwisu. W filtrze przepływowym widać wtedy nieklarowne, mętne paliwo, które po prostu zapycha układ.

Co w takiej sytuacji można zrobić? - Pewnym wyjściem z sytuacji jest ogrzanie filtrów na przykład „farelką", broń Boże nie otwartym ogniem! Jeśli w filtrze wytrąciła się parafina, na pewno nie da się już go odblokować i potrzebna będzie jego wymiana. Następnym krokiem jest wymiana paliwa na dobre jakościowo - podpowiada fachowiec.

Paliwa, co do których nie jesteśmy pewni ich „mrozoodporności", można dodatkowo uszlachetnić stosując odpowiednie dodatki obniżające temperaturę zamarzania. - Profesjonalne dodatki tak, ale osobiście jestem przeciwnikiem dodawania specyfików typu: benzyna czy nafta. Sam stosuję specjalistyczne dodatki dostępne na stacjach paliw, w odpowiednich, podanych przez producenta proporcjach.

Kiepskiej jakości paliwo może być także przyczyną uszkodzenia elementów nowoczesnych układów wtryskowych. Trzeba pamiętać, że niektóre z tych elementów, na przykład pompowtryski, są smarowane paliwem. Jeśli paliwo do nich się nie dostaje, a silnik jest „na siłę" przez dłuższy czas uruchamiany, można spowodować ich uszkodzenie.

- Jeszcze dość ważna wskazówka - trzeba starać się tankować do pełna, tak żeby w zbiorniku pozostawała jak najmniejsza pusta komora aby nie miała gdzie się skraplać woda, która wiadomo że zamarza - mówi Pachucki. - Generalnie zby ciągnik dobrze funkcjonował zimą, należy go przygotować wcześniej: przejść na zimowe paliwo, sprawdzić układ paliwowy, wymienić filtry, doładować akumulator, sprawdzić styki i połączenia elektryczne - podsumowuje fachowiec.

Oczywiście, podobnie jak w samochodach czy innych pojazdach samojezdnych, po uruchomieniu zimnego silnika nie można go przez chwilę znacząco obciążać. Najlepiej żeby silnik popracował kilka minut na wolniejszych obrotach. Podobnie - delikatnie i stopniowo trzeba rozgrzewać inne układy, na przykład hydrauliczny czy przekładnię.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Daniel 2013-01-06 13:09:03
    A czy w ciągnikach np: new holland z 2000 r można wyciągnąć akumulator? bo słyszałem że jak się go wyciągnie na zimę to komputer się zresetuje i na wiosnę bez serwisu ani rusz.
  • TWW 2013-01-04 07:42:10
    Ja na zimę trzymam zawsze ok 30l paliwa w ciepełku - np w domu w piwnicy. Gdy zachodzi potrzeba to tankuję i rozruch jest łatwiejszy. Ale mimo wszystko musi byc ono zimowe. Podobnie jak to które jest w ciągniku na zimę. Jakimś sposobem jest również dodatek 0,5l benzyny na jakies 50 litrów ropy.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.141.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!