Koncern Kubota wydał komunikat o wydłużeniu interwałów serwisowych ciągników z serii M, czyli pojazdów o mocy 66 KM i większej. Dobra wiadomość dotyczy nie tylko maszyn nowych, ale także już zakupionych i użytkowanych przez polskich rolników.

Zwiększone interwały serwisowe dotyczą następujących modeli: M6040, M7040, M8540, M9540, M8560, M9960, M108S, M128X, M130X, M110GX M135GX, M135GXS oraz odmiany sadownicze: M7040N i M8540N. Zmiany nie dotyczą maszyn z silnikami poniżej 66 KM (tzw. seria BLG, w tym modelu L5040) oraz serii traktorów ME sprzedawanej w Polsce do 2008 roku.


Decyzja o wydłużeniu okresów międzyprzeglądowych wynika z szeroko zakrojonych badań koncernu Kubota, wykonanych ze względu na wnioski płynące z wielu rynków europejskich. Wynik badań wskazał, iż wysoka jakość komponentów mechanicznych japońskich traktorów oraz stosowanie zalecanych przez markę środków smarnych daje bez przeszkód możliwość wydłużenia terminu obowiązkowego serwisu.


Zmianie uległy między innymi:

  • M6040, M7040: wymiana oleju silnikowego co 500 h (wcześniej co 300 h)
  • M8540, M9540: wymiana filtra oleju silnikowego co 500 h (wcześniej co 300 h)
  • M8560, M9960: wymiana filtra oleju silnikowego co 500 h (wcześniej co 300 h)
  • M108S, M128X, M130X: wymiana oleju osi przedniej co 1000 h (wcześniej co 600 h)
  • M110GX, M135GX i M135GXS: wymiana oleju mechanizmu różnicowego osi przedniej co 1000 h (wcześniej co 600 h)

Utrzymano wymóg pierwszej wymiany oleju po 50 mth, ale teraz dotyczy on jedynie wymiany oleju w silniku i filtra oleju w silniku.

Rzadsze wymiany materiałów eksploatacyjnych mają przełożyć się nie tylko oszczędność pieniędzy, lecz także czasu. Co ważne, zmieniając harmonogram obsługi maszyn, producent nie nałożył żadnych nowych, wyśrubowanych wymagań dotyczących środków smarnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!