Przyczepa jest rozwiązaniem znacznie tańszym niż kupno drugiego, większego pojazdu, a różnorodność oferty pozwala na wybór takiej, która będzie najbardziej odpowiadać potrzebom gospodarstwa.

Bogata oferta
Najtańsze przyczepy z Niewiadowa, najstarszego i największego polskiego producenta sprzętu tego typu, kosztują w granicach 2 tys. zł. Można w nich przewozić przedmioty ważące 467 kg, mające długość 170 cm i szerokość 107 cm.
Za najdroższe niewiadowskie przyczepy ciężarowe (dwuosiowe), pozwalające transportować dwutonowe ładunki, czyli zastępujące
ciężarówkę, trzeba zapłacić ok. 20 tys. zł. Przyczepy furgony są nieco tańsze i ich cena waha od 7 tys. zł do 18 tys. zł (w wypadku furgonów o ścianach izolowanych).

Na przyczepie można zbudować kontener lub izotermę

Autor: J. Kozierkiewicz

Opis: Na przyczepie można zbudować kontener lub izotermę do przewozu produktów żywnościowych

To oczywiście tylko przykłady. Różnorodność przyczep jest ogromna, a niewiadowskiemu potentatowi przybyli w ostatnich latach liczni konkurenci, tacy jak chociażby gliwicka Wiola, częstochowski zakład „Pierzgalski”, fabryka Sorelpol czy Zakład Produkcji Cywilnej w Świdniku, a także wielu mniejszych producentów, często specjalizujących się w zamówieniach nietypowych.
We wszystkich firmach projektanci dopasowują ofertę do najróżnorodniejszych potrzeb klientów, tworząc oprócz przyczep uniwersalnych linie tematyczne, na przykład w Niewiadowie: „Economy”, „Ogród plus”, „Dom plus”, „Biznes”. Różnorodne dodatki, takie jak: plandeki, stelaże, nadstawki, pokrywy i inne akcesoria powodują, że każdy może znaleźć dla siebie coś odpowiedniego. Produkowane są także przyczepy specjalistyczne – do przewozu koni, a nawet psów (dla hodowców), sprzętu budowlanego, palet, motocykli i quadów, łodzi, samochodów itp. oraz kontenery, izotermy czy sklepy na kółkach.