Sprzedawany od ubiegłego roku Citroën Jumper jest całkowicie nową konstrukcją. Łączy w sobie najnowsze technologie, bardzo dobre walory użytkowe, komfort, niskie koszty utrzymania i ponaddziesięcioletnie doświadczenie handlowe poprzednich wersji. Nowy Jumper ma przede wszystkim większe możliwości eksploatacyjne. Zainteresowani dopasowują auto do indywidualnych potrzeb: może to być furgon blaszak (albo z oknami), rama lub platforma do zabudowy z kabiną, dwu- albo czterodrzwiową.  Łącznie jest aż 18 sylwetek w 71 konfiguracjach modelu. Citroën Polska współpracuje z dziewięcioma firmami na terenie kraju specjalizującymi się w adaptacji nadwozi.

Jumper występuje w czterech długościach nadwozia (4,96 m, 5,41 m, 6,0 m, 6,36 m), z trzema rozstawami osi (3,0 m, 3,45 m, 4,03 m) i w trzech wysokościach furgonu (2,25 m, 2,52 m, 2,76 m). Efektem takiego zróżnicowania parametrów jest wielkość przestrzeni ładunkowej, która może mieć od 8 do 17 m³. W najkrótszym furgonie można przewozić przedmioty o długości do 2,67 m, zaś w najdłuższym do 4,07 m. Podobna rozpiętość jest także z wysokością ładunku – od 1,66 m do 2,17 m. Zwiększono też dopuszczalną masę całkowitą do 4 ton.
W lekkich samochodach dostawczych większość prac związana z załadunkiem odbywa się ręcznie, dlatego ważna jest łatwość dostępu do skrzyni. W Jumperze są tylne, dwuskrzydłowe drzwi otwierające się na 180 stopni, i boczne przesuwane (szerokość od 1,075 m do 1,250 m). Nowe, pionowe klamki ułatwiają obsługę drzwi lewą lub prawą ręką. Z obu stron bez problemów mieszczą się europalety. Także poziom załadunku jest niski i wynosi od 53 do 56 cm. Można go jeszcze obniżyć o 7 cm przy zakupie samochodu z zawieszeniem pneumatycznym. Podłoga w ładowni jest żebrowana i ma 8 lub 10 uchwytów do mocowania towaru.

Obok możliwości transportowych ważne jest zabezpieczenie ładunku i pojazdu przed kradzieżą. Jumper seryjnie wyposażony jest w centralny zamek, sterowany pilotem lub przyciskami z wnętrza kabiny. W podłokietniku drzwi kierowcy jest także przełącznik umożliwiający blokowanie i odblokowanie przestrzeni ładunkowej, niezależnie od zamknięcia kabiny. Wszystkie drzwi auta są również automatycznie blokowane po przekroczeniu prędkości 20 km/h. W opcji dostępne są czujniki alarmujące podniesienie samochodu. Dla ułatwienia identyfikacji skradzionego pojazdu numer nadwozia jest naniesiony w dolnej części szyby przedniej.
Do napędu Jumpera służy jeden z trzech silników diesla z układem wtrysku bezpośredniego Common Rail: 2.2 l o mocy 100 KM (raczej dla aut eksploatowanych w mieście), 2.2 l/120 KM i 3.0/157 KM. Wszystkie charakteryzują się dobrymi osiągami, elastycznością i spełniają normy emisji spalin Euro IV.