PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Dopasowany na miarę

Autor: Jerzy Kozierkiewicz

Dodano: 03-08-2007 14:17

Tagi:

Co dziesiąty lekki samochód dostawczy sprzedawany w Europie to Citro



Sprzedawany od ubiegłego roku Citroën Jumper jest całkowicie nową konstrukcją. Łączy w sobie najnowsze technologie, bardzo dobre walory użytkowe, komfort, niskie koszty utrzymania i ponaddziesięcioletnie doświadczenie handlowe poprzednich wersji. Nowy Jumper ma przede wszystkim większe możliwości eksploatacyjne. Zainteresowani dopasowują auto do indywidualnych potrzeb: może to być furgon blaszak (albo z oknami), rama lub platforma do zabudowy z kabiną, dwu- albo czterodrzwiową.  Łącznie jest aż 18 sylwetek w 71 konfiguracjach modelu. Citroën Polska współpracuje z dziewięcioma firmami na terenie kraju specjalizującymi się w adaptacji nadwozi.

Jumper występuje w czterech długościach nadwozia (4,96 m, 5,41 m, 6,0 m, 6,36 m), z trzema rozstawami osi (3,0 m, 3,45 m, 4,03 m) i w trzech wysokościach furgonu (2,25 m, 2,52 m, 2,76 m). Efektem takiego zróżnicowania parametrów jest wielkość przestrzeni ładunkowej, która może mieć od 8 do 17 m³. W najkrótszym furgonie można przewozić przedmioty o długości do 2,67 m, zaś w najdłuższym do 4,07 m. Podobna rozpiętość jest także z wysokością ładunku – od 1,66 m do 2,17 m. Zwiększono też dopuszczalną masę całkowitą do 4 ton.
W lekkich samochodach dostawczych większość prac związana z załadunkiem odbywa się ręcznie, dlatego ważna jest łatwość dostępu do skrzyni. W Jumperze są tylne, dwuskrzydłowe drzwi otwierające się na 180 stopni, i boczne przesuwane (szerokość od 1,075 m do 1,250 m). Nowe, pionowe klamki ułatwiają obsługę drzwi lewą lub prawą ręką. Z obu stron bez problemów mieszczą się europalety. Także poziom załadunku jest niski i wynosi od 53 do 56 cm. Można go jeszcze obniżyć o 7 cm przy zakupie samochodu z zawieszeniem pneumatycznym. Podłoga w ładowni jest żebrowana i ma 8 lub 10 uchwytów do mocowania towaru.

Obok możliwości transportowych ważne jest zabezpieczenie ładunku i pojazdu przed kradzieżą. Jumper seryjnie wyposażony jest w centralny zamek, sterowany pilotem lub przyciskami z wnętrza kabiny. W podłokietniku drzwi kierowcy jest także przełącznik umożliwiający blokowanie i odblokowanie przestrzeni ładunkowej, niezależnie od zamknięcia kabiny. Wszystkie drzwi auta są również automatycznie blokowane po przekroczeniu prędkości 20 km/h. W opcji dostępne są czujniki alarmujące podniesienie samochodu. Dla ułatwienia identyfikacji skradzionego pojazdu numer nadwozia jest naniesiony w dolnej części szyby przedniej.
Do napędu Jumpera służy jeden z trzech silników diesla z układem wtrysku bezpośredniego Common Rail: 2.2 l o mocy 100 KM (raczej dla aut eksploatowanych w mieście), 2.2 l/120 KM i 3.0/157 KM. Wszystkie charakteryzują się dobrymi osiągami, elastycznością i spełniają normy emisji spalin Euro IV.

Dla użytkownika ważne są też koszty eksploatacji pojazdu. Importer daje 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat gwarancji antykorozyjnej i 2 lata na lakier. Przeglądy są co 40 tys. km lub co 2 lata. Koszt przeglądu okresowego (bez napraw i wymiany części) wynosi ok. 600–700 zł plus dodatkowo 100–150 zł za filtry powietrza i paliwa.

Źródło: Farmer 10/2007

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.235.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!