- Decyzja o podziale została podyktowana potrzebą uporządkowania kanałów dystrybucji: detalicznej i hurtowej – tłumaczy Witold Szudrowicz, szef działu marketingu z polskiej centrali firmy Grene w Modle Królewskiej k. Konina. – Podział firmy umożliwia precyzyjne pozycjonowanie w hurtowym obrocie towarowym, jak i w detalu, który aktualnie rozwija formułę franczyzy – dodaje.

- Jesteśmy na takim etapie rozwoju, mamy coraz wyższe obroty i potencjał, że siłą rzeczy podział musiał nastąpić. Jest teraz wyraźna dywersyfikacja: kto obsługuje klienta ostatecznego „przy ladzie”, a kto obsługuje klienta, który kupuje u nas towar na dalszą odsprzedaż i prowadzi z nami swój biznes – komentuje Piotr Pilipczuk, szef sprzedaży hurtowej.

Pierwsza z powstałych spółek to Grene Sp z o.o. zajmuje się teraz wyłącznie sprzedażą detaliczną. Drugą jednostką jest Grene Dystrybucja – kanał sprzedaży hurtowej na Polskę i kraje nadbałtyckie. Klientami tutaj są niezależni partnerzy handlowi prowadzący własne sklepy detaliczne bądź hurtownie.

Kanał sprzedaży hurtowej jest prowadzony od ponad 3 lat również przez Internet. W tym celu został stworzony odrębny sklep internetowy z dostępem tylko dla kontrahentów. – W sklepie można zobaczyć czy część jest dostępna, jakie są jej zasoby w magazynie i ile ewentualnie trzeba zapłacić za przesyłkę – tłumaczy Szudrowicz. Piotr Pilippczuk z kolei dodaje, że większość zamówień jest składana a przez Internet. – Na dzień dzisiejszy 60-70 proc. zakupów hurtowych dokonywanych przez naszych kontrahentów odbywa się przez Internet. Usługi teleinformatyczne zastępują faks i telefon – wyjaśnia