Wśród producentów siedzisk amortyzowanych pneumatycznie prym wiodą niemieckie firmy Grammer oraz Granit. Na naszym rynku dostępne są też fotele angielskich firm KAB Seating oraz United Seats.

Mnogość funkcji, które posiadają fotele pneumatyczne pozwala na idealne dostosowanie do wymagań operatora. Standardem jest amortyzacja wzdłużna siedziska, która zapobiega uderzeniom w plecy poprzez tłumienie drgań w kierunku jazdy. Do tego dochodzi regulacja wagi i wysokości zwykle za pomocą jednego przycisku (w tańszych modelach waga jest regulowana półautomatycznie a w droższych całkowicie automatycznie).

Regulacja przód-tył pozwalająca na dostosowanie do wzrostu operatora, regulowane podłokietniki czy też regulacja nachylenia oparcia - to kolejne cechy fotela wysokiej klasy. Przydatną funkcją w droższych modelach jest także możliwość obrotu całego siedzenia w lewo lub prawo, co bardzo przydaje się podczas pracy z maszynami zaczepionymi z tyłu ciągnika.

Najtańsze fotele pneumatyczne znajdziemy w ofercie firmy Granit. Za cenę od 1900 zł brutto otrzymujemy siedzenie o szerokości 490 mm z podłokietnikami, zagłówkiem, półautomatyczną regulacją wagi i amortyzacją wzdłużną. W przypadku fotela o tej samej szerokości ale dodatkowo z obrotową płyta pozwalającą na wychylenie siedziska: lewo-prawo i automatyczną regulacją wagi, trzeba zapłacić 3500 zł brutto.

W ofercie United Seats również znajdziemy kilka ciekawych modeli. Przykładowo, za 3950 zł brutto można kupić fotel LGV90/C1 firmy United Seats na zawieszeniu pneumatycznym, z siedziskiem o szerokości 50 cm w czarnym materiałowym poszyciu z podłokietnikami oraz zagłówkiem. Dodatkowo za 980 zł możemy dokupić podgrzewanie.

Z gamy foteli KAB Seating warto przyjrzeć się dwóm modelom. Fotel o oznaczeniu 85/E1 kupimy w cenie od 5300 zł brutto. Za tą kwotę otrzymujemy siedzisko wyposażone w podłokietniki, zagłówek, automatyczną regulację wagi kierowcy, regulację kąta oparcia oraz odcinka lędźwiowego. W opcji możemy zamówić m.in. mechanizm obrotowy fotela którego koszt to około 580 zł brutto.

Fotelem klasy premium jest natomiast KAB Invictus Air DRC z systemem Dynamic Ride Control, zapewniającym optymalny zakres ochrony przed szkodliwymi wibracjami przenoszonymi na ciało operatora. W standardzie otrzymujemy pełne wyposażenie takie jak zagłówek, podłokietniki, półaktywne zawieszenie czy automatyczną regulację wagi. Cena tych wszystkich udogodnień jest jednak dość wysoka bo za fotel trzeba zapłacić 14 tys. zł brutto.