W chwili obecnej Grene posiada w Polsce sieć blisko 120 sklepów (90 własnych, 30 franczyzowych, w tym 9 w trakcie uruchamiania). Sieć sklepów oferuje asortyment zaopatrzenia gospodarstw rolnych w niezbędne części zamienne do ciągników i maszyn rolniczych, art. hydrauliki siłowej, transmisji, wyposażenie zootechniczne, odzież roboczą, opony, akumulatory oraz art. uniwersalne, potrzebne nie tylko w gospodarstwie rolnym, ale każdej działce, czy osiedlu domków jednorodzinnych.

W ciągu 2 lat funkcjonowania sieci franczyzowej Grene uruchomionych zostało 24 sklepy, co oznacza, że firma otwiera przynajmniej 1 sklep w miesiącu. Jak tłumaczą przedstawiciele sieci na dynamikę jej rozwoju składa się kilka czynników, z których podstawowy to umiejętność transferu know-how do bardzo zróżnicowanych względem doświadczenia biznesowego i branżowego przedsiębiorców:

- Nasi franczyzobiorcy to bogate spektrum ludzi, których łączy prowadzenie biznesu dla rolnika, choć wcześniej w większości przypadków takich doświadczeń i umiejętności nie posiedli. Wywodzą się bowiem z miejscowości, na których rozwija się rolnictwo, choć sami (w większości) rolnikami nie są - informuje Leszek Niewiedziała, szef działu rozwoju sieci.

- Tworzyliśmy i rozwijaliśmy naszą ofertę właśnie z myślą o tego rodzaju profilu kandydata na franczyzobiorcę - zorientowanego biznesowo, ale bez doświadczenia branżowego - dlategoo też postawiliśmy szczególny nacisk na szkolenia wstępne, dokładne i szczegółowe przygotowanie sklepu franczyzowego do funkcjonowania przed jego uruchomieniem, a następnie w trakcie działalności na regularne i intensywne treningi przynoszące coraz więcej korzyści o wymiernym, ekonomicznym charakterze - dodaje Niewiedziała.

Paradoskalnie, na szybkie tempo rozwoju sieci - poza jakością oferty franczyzowej, atrakcyjnością biznesowa konceptu detalicznego Grene - ma również wpływ sytuacja w innych sektorach handlu i usług skierowanych do rolników. Mowa tutaj o spadku sprzedaży nowych ciągników i maszyn rolniczych, w efekcie wzroście obrotów na rynku wtórnym maszyn i urządzeń używanych, a także wzroście sprzedaży środków ochrony roślin, pasz i nawozów - bezpośrednio powiązanych ze stałym w naszym kraju wzroście produkcji rolnej.

- Cieszymy się ze stałego wzrostu zainteresowania naszą ofertą - wyjaśnia Leszek Niewiedziała. - Co dla nas niezwykle ważne, coraz częściej wśród kandydatów na franczyzobiorców pojawiają się przedsiębiorcy, którzy dotychczas działają w naszej branży lub branżach pochodnych, co niezwykle ułatwia nam wspólnie uruchamianie sklepów rolniczo-technicznych Grene, będących częścią coraz popularniejszych w naszym kraju centrów kompleksowego zaopatrzenia rolnika, zarówno w artykuły z naszej oferty, jak i środki niezbędne do podnoszenia jakości i efektywności produkcji rolniczej - podsumowuje.