Obecnie spółka Grene posiada w Polsce 102 sklepy: 86 sklepów własnych oraz 16 sklepów franczyzowych.

W realizacji ambitnych założeń, praktycznie podwojenia liczby sklepów istotne miejsce ma zajmować rozwój oferty współpracy za pośrednictwem franczyzy, wypracowanej na bazie 17 lat doświadczeń na rynku technicznego zaopatrzenia rolnictwa.

- To wszystko wymaga rozbudowy magazynu oraz przygotowania infrastruktury, również w pewnym znaczeniu zmiany całej struktury w firmę. Wartość sprzedaży z punktów własnych i franczyzowych szacujemy na około 300 mln złotych pod koniec 2018r. i to jest tylko, i wyłącznie sprzedaż detaliczna. Nie mówimy tutaj o sprzedaży całej Grupy, tylko o sprzedaży tej części która zajmuje się klientami indywidualnymi, gospodarstwami i sprzedaż tylko przez nasze sklepy - wyjaśnił Dariusz Stróżyk.

Obecne tempo 12 nowych sklepów rocznie ma znacząco wzrosnąć, osiągając średnią roczną na poziomie 18-20 nowych placówek handlowych, dzięki czemu do końca 2018 r. w Polsce będzie funkcjonować 220 wyspecjalizowanych sklepów techniczno-rolniczych.

- Przystępując do tworzenia strategii opracowaliśmy mapę potencjalnych lokalizacji, które wstępnie zostały przez nas zweryfikowane pod kątem atrakcyjności potencjału dla prowadzonej przez nas działalności. Jest ich w chwili obecnej 200, ale biorąc pod uwagę, że wokół wskazanych miejscowości mogą się znajdować lokalizację sąsiadujące o dobrym skomunikowaniu, traktowane alternatywnie, przez co ich ilość szacujemy na ok. 300. Mapa powstała dla celów efektywniejszej komunikacji z rynkiem potencjalnych kandydatów, dla których jest ona wyraźną wskazówką, gdzie uruchomienie naszego biznesu może zaowocować sukcesem - dodaje Dariusz Stróżyk.