GRZAŁKA SILNIKA

Jest to najprostszy i zarazem bardzo skuteczny sposób na uruchomienie ciągnika. Grzałki są najczęściej instalowane w bloku silnika, w miejsce oryginalnie wstawionych zaślepek. Spirale grzałek nagrzewają płyn chłodzący w płaszczu wodnym silnika, powodując m.in. rozrzedzenie oleju w misce olejowej, skrzyni biegów i ogólne podwyższenie temperatury silnika, w tym m.in. komór spalania. Dzięki temu rozruch jest bardzo ułatwiony, a także zdecydowanie zmniejsza się zużycie paliwa i elementów silnika w pierwszych minutach pracy.

W przypadku, jeśli ciągnik nie ma zaślepki, w miejsce której można wstawić grzałkę lub jest ona umieszczona tak, że nie ma możliwości umieszczenia jej tam, rozwiązaniem są podgrzewacze przepływowe. Są one montowane w przewodzie między chłodnicą a blokiem. Należy tylko sprawdzić czy średnica węży pasuje do końcówek podgrzewacza i wyciąć odpowiedni fragment przewodu, a w to miejsce wstawić podgrzewacz.

Ceny grzałek montowanych w bloku rozpoczynają się od 110 zł np. dla Ursusa 914. W przypadku podgrzewaczy przepływowych jest to koszt od 129 zł.

DEPRESATOR

Stosowanie zimowego paliwa to podstawa dobrego funkcjonowania i uruchamiania ciągnika w okresie zimowym. Często jednak samo paliwo zimowe nie wystarcza i warto dodać do niego depresator. Jest to płynny dodatek do olejów napędowych zasilających silniki Diesla stworzony przede wszystkim w celu obniżenia temperatury krzepnięcia paliwa, ale też utrzymania wtryskiwaczy w czystości, ochrony przeciwkorozyjnej, zapobiegania gaśnięciu silnika w porze zimowej oraz zamarzania przewodów paliwowych. Kleen Flo Diesel Fuel Conditioner jest bardzo wydajnym preparatem, który w okresie zimowym stosuje się w odpowiednich proporcjach zależnych od temperatury (od 2 do -20 stopni - 150 ml/150 l ON; przy -25 stopniach - 150 ml/75 l ON; przy -30 stopniach - 150 ml/40 l ON).

SAMOSTART

Preparat w spray'u na bazie eteru ułatwiający rozruch zarówno silników Diesla, jak i benzynowych. Sposób użycia tego specyfiku jest bardzo prosty. Należy spryskać samostartem wlot filtra powietrza lub rozpylić bezpośrednio do kolektora ssącego, jednocześnie uruchamiając silnik. Na rynku dostępna jest duża liczba takich preparatów, więc z zakupem nie będzie najmniejszego problemu.