System John Deere FarmSight został po raz pierwszy zaprezentowany dwa lata temu. Po dwóch latach, w trakcie spotkania „Zdecydowany skok na przód", przedstawiciele marki bardzo wyraźnie pokreślali znaczenie nowej strategii.

- W ciągu ostatnich 10 lat bardzo dużo zainwestowaliśmy w rolnictwo precyzyjne. W ostatnich dwóch latach potroiliśmy sprzedaż elementów systemu FarmSight. Użytkownicy przekonują się, że nie jest to gadżet, a wielka skarbnica informacji pomocnej w obsłudze maszyn i zbieraniu danych - przekonywał Chris Wigger, wicedyrektor ds. sprzedaży i marketingu Deere & Company.

Jednocześnie Wigger dodał, że FarmSight to coś więcej niż sam sprzęt, który w krótszym lub nieco dłuższym czasie można skopiować. Nierozłącznym elementem systemu jest usługa dilerska, a więc profesjonalnie przeszkolenie dealerzy będący w bezpośredniej łączności z klientami i ich sprzętem.

W Europie można znaleźć już przykłady systemu FarmSigh, który funkcjonuje na co dzień. W Polsce też już system jest testowany w pierwszych punktach dilerskich i gospodarstwach.

Strategia John Deere FarmSight składa się z trzech elementów:

  • maszyn wyposażonych w magistralę ISOBUS, wyświetlacz GreenStar i komponenty do rolnictwa precyzyjnego lub przygotowanie do instalacji układu AutoTrac,
  • osprzętu AMS pozwalającego na bezprzewodową komunikację między maszynami, dilerem JohnDeere i gospodarstwem, co umożliwia zdalne wsparcie, aktywną obsługę i zarządzanie flotą maszyn,
  •  usługi dilerskiej, dzięki której dealer może bezprzewodowo połączyć się z pracującą maszyną i przeprowadzić analizę sposobu jej wykorzystania lub (czas pracy, średnie obciążenia silnika, spalanie itp.) lub zdiagnozować usterkę lub pomóc operatorowi w jej ustawieniu. Diler może oglądać na swoim komputerze treść wyświetlacza GreenStar 3 2630 i doradzić telefonicznie operatorowi, jak rozwiązać problem czy zoptymalizować pracę maszyny. Dzięki łączności bezprzewodowej zyskuje się czas i redukuje koszty dojazdów.

- To co ns wyróżnia i co chcemy żeby nas wyróżniało od konkurencji, to usługi dilera. Tak na prawdę tylko te trzy elementy razem to możliwość uzyskania dodatkowych korzyści. Realna wartość z zastosowania JD Link i strategii FarmSight to zbieranie danych, które przyczynią się do uzyskania ostatecznie konkretnych wartości, a więc pieniędzy - powiedział Damian Adamczak z John Deere Polska.

Nowością jest też wprowadzenie witryny MyJohnDeere.com, na której klienci mogą uzyskać dostęp do różnych aplikacji dotyczących maszyn i prowadzonej działalności. Po zalogowaniu można m.in. przeglądać położenie poszczególnych maszyn, sprawdzić parametry ich pracy, zlustrować postęp pracy itp., co ma wspomóc w podejmowaniu decyzji.

System zarządzania kontem na MyJohnDeere.com pozwala również na zakładanie większej liczby kont mających wgląd w „centrum operacyjne". Zarządzający decyduje o stopniu dostępu poszczególnych użytkowników do danych dostępnych na stronie.

Podobał się artykuł? Podziel się!