Nowe jednostki to produkt Doosan Infracore Engine Business Group. Silniki mają pojemność skokową 1,8, 2,4 i 3,4l. Będą one stosowane w ładowarkach Bobcat serii 500, 600, 700 i 800 z wyłączeniem modeli S510 i S530, których moc wynosi poniżej 37 kW (50 KM).

Ja informuje producent, nowe silniki zostały poddane dokładnym, trwającym ponad 140 tys. godzin badaniom - to cztery razy dłużej niż w przypadku jakichkolwiek innych silników Bobcat.

Aby spełnić normę emisji spalin Tier 4, zgodnie z życzeniami klientów, zrezygnowano z technologii filtra cząstek stałych DPF, co ma pozwolić na ograniczenie wydatków związanych z częściami i serwisowaniem. Silniki bez DPF mają prostszą konstrukcję, wymagają mniejszej przestrzeni montażowej, nie są tak podatne na uszkodzenia spowodowane wysoką temperaturą i nie wymagają usuwania sadzy.

Od 1976 roku firma Doosan Infracore Engine Business Group wyprodukowała już ponad 1,5 miliona silników stosowanych na całym świecie w kompaktowych i ciężkich maszynach budowlanych, pojazdach użytkowych i wojskowych oraz na statkach. Firma Bobcat współpracuje również z czołowymi projektantami silników - Ricardo, FEV i SWRI - posiadającymi łącznie ponad 200 lat doświadczenia w zakresie projektowania I rozwoju silników.

W pozostałych maszynach Bobcat nadal będą stosowane silniki Kubota. Dostępne będą również części zamienne i usługi gwarancyjne dla wszystkich sprzedanych dotąd maszyn z tymi silnikami. Ponieważ silniki Kubota to najczęściej wykorzystywane silniki w maszynach Bobcat, dystrybutorzy Bobcat posiadają odpowiednie kompetencje w zakresie ich serwisowania i będą nadal świadczyć tego rodzaju usługi.