Nowy Ford Transit tytuł Samochodu Dostawczego roku 2007 otrzymał bardzo szybko po ubiegłorocznym debiucie rynkowym. Nowe auto dostawcze Forda różni się wyraźnie od poprzedniej wersji, począwszy od zmienionej stylistyki maski, poprzez lepszą kabinę kierowcy, a kończąc na całkowicie nowych rozwiązaniach technicznych, wpływających na większe możliwości przewozowe. Zwracają uwagę dwa elementy samochodu, istotne z punktu widzenia użytkownika i właściciela, w których dokonano znacznego postępu. Mowa o miejscu pracy kierowcy i zabezpieczeniach przed kradzieżą.

Ford Transit

Autor: J. Kozierkiewicz

Opis: Kabina nowego Transita oferuje wygodne miejsce dla kierowcy i dwóch pasażerów. W wersji wydłużonej pomieści 6 osób

Kabina kierowcy jest zdecydowanie bardziej komfortowa i funkcjonalna. Wyróżniają ją zwłaszcza regulowane fotele nowej konstrukcji, całkowicie nowa deska rozdzielcza z małą kierownicą i krótka dźwignia zmiany biegów, umieszczona na pulpicie, a nie w podłodze. W kabinie jest sporo zamykanych schowków, łącznie z kieszenią na segregatory, a w  górnej części deski umieszczono ruchomą półkę, mogącą pełnić rolę stolika biurowego. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, co przyczynia się m.in. do zmniejszenia zmęczenia podczas dłuższych jazd.

Jak na samochód dostawczy Transit jest bardzo dobrze zabezpieczony przed włamaniem i kradzieżą. Ma blokadę kierownicy, która przy próbie złamania na siłę odłącza koło od kolumny, a także elektroniczny immobiliser PATS. Każde włożenie kluczyka do stacyjki uruchamia system kontrolny sprawdzający, czy kluczyk jest oryginalny. Dodatkowym zabezpieczeniem jest utrudniony dostęp do komory silnikowej: można ją otworzyć tylko kluczykiem od stacyjki. Sforsowanie drzwi do kabiny nie jest łatwe, gdyż zamki są wbudowane wewnątrz, a w ich mechanizmach nie ma linek i cięgien. Alarm w podstawowej wersji chroni drzwi i pokrywę silnika, a w bardziej wyrafinowanej – dodatkowo skanuje wnętrze i ma niezależne zasilanie na wypadek odłączenia instalacji elektrycznej. W autach z centralnym zamkiem można ustawić kolejność ryglowania i otwierania poszczególnych drzwi. Trudniej też pozostawić któreś drzwi niedomknięte, gdyż informuje o tym sygnał akustyczny. Transit jest bezpieczny nie tylko w czasie postoju, lecz także podczas jazdy. Poduszka powietrzna kierowcy, system ABS, przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania, system kontroli trakcji ESP, zapewniający przyczepność w trudnych warunkach, wraz z systemem antypoślizgowym działającym przy ruszaniu, to wyposażenie standardowe wszystkich tegorocznych modeli Transita.