Opel Combo powstał na bazie modelu Corsa. W wersji Van, czyli dostawczej, bo jest jeszcze odmiana osobowa auta, ma dwa miejsca i część towarową. Przestrzeń ładunkowa, oddzielona od foteli kierowcy i pasażera przegrodą z siatką, ma pojemność 2,76 m3. Podłoga ma długość 178 cm, wysokość 119 cm, szerokość całkowitą 137,5 m, a między nadkolami – 110 cm. Zwraca uwagę nisko położony próg załadunku, na poziomie 55 cm od podłoża. Auto z systemem FlexCargo, z płasko składanym fotelem pasażera i ruchomą przegrodą, pozwala powiększyć przestrzeń ładunkową do 3,2 m3 i przewozić przedmioty o długości do 270 cm. We wnętrzu zmieści się więc standardowa europaleta. W wersji podstawowej Combo ma tylne drzwi otwierane o 180 stopni. Za dodatkową opłatą można zamówić inne warianty drzwi: tylne unoszone do góry, a także odsuwane boczne. Ładowność auta, zależnie od wersji, waha się od 520 do 735 kg.

Do wyboru jest silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM oraz diesle – 1,3-litrowy o mocy 70 lub 75 KM i 1,7-litrowy o mocy 100 KM. Jest jeszcze jedna, bardzo interesująca jednostka napędowa, a raczej układ zasilania silnika: Combo dostępny jest w wersji z silnikiem 1,6 CNG, o mocy 97 KM, dostosowanym do spalania gazu ziemnego, który pod wysokim ciśnieniem gromadzony jest w specjalnym zbiorniku. Instalacja i zbiornik do zasilania samochodów gazem ziemnym są zupełnie inne niż bardzo popularne instalacje na płynny propan-butan. Choć tak wyposażony Combo jest najtańszy w eksploatacji, w warunkach polskich mało przydatny, z powodu niewielkiej liczby stacji tankowania. Garażową sprężarkę do napełniania zbiornika można co prawda kupić, ale też nie jest to tanie urządzenie.

Dużo więcej możliwości ładunkowych i wariantów zabudowy daje średniej wielkości model Vivaro – jako furgon, w wersji skrzyniowej lub podwozie do zabudowy. Furgon Vivaro może mieć dwa rozstawy osi, dwie wysokości i pięć odmian nadwozia. Ładowność samochodu wynosi od 960 do 1210 kg, a pojemność przestrzeni ładunkowej – od 5 do 8,4 m3, przy długości 2,4 lub 2,8 m (zależnie od rozstawu osi). Produkowany jest także Vivaro z podwójną kabiną, mającą drugi rząd siedzeń dla 3 osób. W tej wersji przestrzeń ładunkowa furgonu ma długość zaledwie 1,4–1,53 m (zależnie od rozstawu osi), a jej pojemność to tylko 2,6–2,9 m3. Choć bardzo praktyczna, bo pozwalająca transportować pracowników, z powodu polskich przepisów podatkowych jest mało praktyczna finansowo dla firm i gospodarstw rozliczających się z podatku VAT. Przy jej zakupie nie można bowiem tego podatku odpisać (chyba że za kabiną jest nie zabudowa furgonu tylko otwarta skrzynia ładunkowa – wówczas VAT można odpisać). Wszystkie furgony mają przestrzeń ładunkową o szerokości 169 cm, a między nadkolami – około 127 cm. W wysokich wersjach nadwozia większość osób nawet słusznego wzrostu może stać wyprostowana: od podłogi do dachu jest ponad 191 cm. Niskie wersje mają we wnętrzu nadwozia niecałe 140 cm wysokości. W zależności od potrzeb można zamówić furgon z tylnymi dwuskrzydłowymi drzwiami otwieranymi pod kątem 90 stopni, 180 stopni lub 250 stopni, pełnymi lub przeszklonymi, albo jednolite drzwi unoszone. W standardowym wyposażeniu prawe boczne drzwi są odsuwane, a za dopłatą drzwi takie można mieć też z lewej strony.