Oferta Riderów obejmuje modele profesjonalne i nieprofesjonalne. Wśród tych pierwszych nowością jest PF 21 z silnikiem Kawasaki. Japońska jednostka napędowa to V-Twin OHV o mocy 21 KM, wyposażony w smarowanie ciśnieniowe z filtrem oleju. Urządzenie posiada elektryczny rozrusznik. Operator nowego Ridera ma do dyspozycji przegubowy układ kierowniczy ze wspomaganiem. Dzięki temu maszyna jest zwrotna i ma mały promień skrętu. Urządzenie tnące Combi zamontowano z przodu, dzięki czemu dotarcie do trudno dostępnych miejsc, jak np. pod ławkami, nie nastręcza problemów. Urządzenie ma funkcję (BioClip) rozdrabniania koszonej trawy, a zatem, jeśli trawa jest koszona często, to przy wykorzystaniu BioClip szybko zmienia się w nawóz. Jeżeli trawa koszona jest rzadziej, to Combi wyrzuca ją do tyłu, a później urządzenia grabiące dokonują reszty. Ridera wyposażono w podnośnik urządzenia tnącego, dzięki czemu operator lepiej kontroluje pracę maszyny. Po opuszczeniu elementu tnącego noże (3 szt.) uruchamiają się automatycznie. Z przodu maszyny zamontowano kółka podporowe, dzięki czemu można ustrzec się ewentualnych nierówności podczas cięcia. Dostępne jest 7 stopni wysokości cięcia od 40 do 100 mm wysokości. Rider może poruszać się z prędkością do 11 km/h do przodu i do 6 km/h do tyłu.

Wśród modeli nieprofesjonalnych można wyróżnić te wyposażone w przystawkę tnącą Combi i te, które standardowo są bez przystawki (przystawka jest dostępna w opcji). Nowe modele z przystawką to 11 C, 13 C, 15 C, bez przystawki – 15 V2 i 175 AWD. Wszystkie wymienione maszyny mają mniejsze, a co za tym idzie słabsze, silniki niż wspomniany wcześniej PF 21. Kolejna różnica dotyczącą silników – silnik Kawasaki ma tylko Rider 15 V2, pozostałe maszyny  wyposażono w jednostkę marki Briggs & Stratton. Najmniejszy jest Rider 11C, posiada silnik o mocy niecałych 11 KM (10,5 KM), największy zaś 175 AWD. Zamontowany w nim Briggs & Stratton osiąga moc 17,5 KM.

Źródło: Farmer 13/ 2007