Fiat Ducato jest znany od z górą ćwierć wieku. Do dziś na całym świecie sprzedano ponad 1,7 mln tych popularnych samochodów dostawczych. Najnowsza wersja Fiata Ducato jest nie tylko efektowniejsza stylistycznie, ale i obszerniejsza od poprzedniej. Ducato ostatniej generacji prezentuje też nową jakość: poprawiono wykonanie auta, podniesiono komfort jazdy, zdecydowanie zwiększono możliwości ładunkowe. Tę nową jakość zdają się potwierdzać wyniki sprzedaży. W Europie furgony Ducato są pod tym względem na miejscu trzecim, a w Polsce – na szóstym.

Samochód został zaprojektowany całkowicie od nowa i, biorąc pod uwagę wszystkie wersje i dostępne wyposażenie, można go skonfigurować aż na 500 sposobów, dzięki czemu każdy bez trudu wybierze „dukata” najlepszego do swoich potrzeb. Na przykład Ducato furgon dostępny jest z trzema rozstawami osi do wyboru: 300, 345 lub 403,5 cm, a jego nadwozie może mieć cztery różne długości i trzy wysokości. W zależności od wariantu długość ładowni wynosi od 2,67 m do 4,07 m, a jej objętość – od 8 do 17 m³. Ładowność to 1000 do 2000 kg, a dopuszczalna masa całkowita (DCM) – od 3000 do 4000 kg. Zawieszenie samochodu dobrze znosi duże obciążenie. Z przodu zastosowano tradycyjne niezależne kolumny typu McPherson: wahacze ze sprężynami śrubowymi i amortyzatory teleskopowe, a z tyłu – oś sztywną i bardzo proste resory paraboliczne również z amortyzatorami teleskopowymi.

Dostęp do ładowni furgonu jest bardzo wygodny poprzez odsuwane drzwi boczne i otwierane na pełną szerokość tylne dwuskrzydłowe.  W modelach o rozstawie osi 345 i 403,5 cm boczne drzwi otwierają się na szerokość tzw. europalety. W standardzie są osłony boków i wewnętrznych płaszczyzn drzwi. Na uwagę zasługuje niski próg załadunku – tylko 53 cm. W autach z pneumatycznym zawieszeniem próg ten można jeszcze obniżyć o 7 cm. Oprócz furgonu Ducato występuje także jako podwozie pod zabudowę. W tej wersji do wyboru są cztery rozstawy osi: 300, 345, 380 lub 403,5 mm, pięć długości podwozia, a także warianty z kabiną pojedynczą lub podwójną.
Pojedyncza kabina Ducato mieści co prawda trzy osoby – na fotelu kierowcy i dwumiejscowej kanapie, ale nie jest bardzo przestronna. Wyższych kierowców może także nieco rozczarować stosunkowo niewielki zakres regulacji fotela i kierownicy. W kabinie Ducato nie brakuje za to różnej wielkości schowków. Umieszczono je pod sufitem, na konsoli głównej, pod siedzeniami, w drzwiach (nie wszystkie są dostępne w wersji standardowej samochodu). Dobrym rozwiązaniem w dość ciasnej kabinie jest umieszczenie drążka zmiany biegów na tablicy rozdzielczej. Dzięki temu jest on łatwo dostępny i nie przeszkadza w przemieszczaniu się po kabinie. Plastikowe  materiały wykończeniowe niestety nie zachwycają.