Seria ładowarek o nazwie Multifarmer w ofercie firmy Merlo nie jest nowością. Maszyny starszych serii 30.9 czy 30.6 z powodzeniem pracują w wielu miejscach w Europie. Wykorzystywane są w gospodarstwach rolniczych, firmach budowlanych, a nawet w lasach. Ładowarki od dawna postrzegane były jako maszyny uniwersalne, jednak w momencie, gdy wyposażono je w WOM i TUZ, określenie wielozadaniowy lub uniwersalny zdecydowanie nabrało znaczenia.  

Firma Merlo w swojej ofercie ładowarek uniwersalnych Multifarmer do tej pory miała cztery modele: 30.6 i 30.9 Classic i 30.6 i 30.9 Top. W 2007 r. wprowadzono jednak dwa dodatkowe mniejsze modele. Projektanci firmy mieli świadomość, że w wypadku ładowarek bardzo często rozmiary maszyny są niemal tak samo ważne, jak jej funkcjonalność. Dlatego też nowe modele są mniejsze i lżejsze.
Oba modele wykorzystują rozwiązania konstrukcjne 32.6 i 28.8 z serii Compact. Dlatego mają ten sam co w poprzednich modelach silnik Deutza i hydrostatyczny napęd. To nie jedyne elementy, które łączą te modele. Nowe Multifarmery mają taką samą dużą i przestronną kabinę zapewniającą dobrą widoczność i wysięgnik z maksymalnym zasięgiem 6,4 m w modelu 29.6 i 8,2 m – w modelu 27.8. Są to jednak modele nowe, więc musi być też kilka różnic i modyfikacji. Od wspomnianych konstrukcji nowe ładowarki z serii Multifarmer różnią się tym, że mają WOM i TUZ.

W nowych modelach Multifarmera napęd jest na cztery koła. Operator ma do wyboru trzy tryby sterowania dostępne z poziomu kabiny. Hydrauliczne hamulce hamują również wszystkie koła. Maszyna jest wyposażona w hamulec postojowy.
Trzypunktowy układ zawieszenia pozwala podnieść ciężar o masie 4 t, a wałek odbioru mocy może pracować z dwiema prędkościami – 540 i 1000 obr./min. Dzięki tym rozwiązaniom Multifarmer stał się czymś więcej niż zwykłą ładowarką. Możliwość wykonania orki, zaczepienia prasy i zwiezienie balotów z pola można zrobić jedną maszyną. Zamontowanie kosiarki czy rozdrabniarki nie stanowi najmniejszego problemu. I tak jedną ładowarką można wykonać pracę, którą wcześniej wykonywały dwie lub trzy maszyny, a do tego Multifarmer jest szybki i zwrotny.
Wspomniany silnik Deutza to czterocylindrowa jednostka spełniająca normę emisji spalin Euro 2 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik jest chłodzony cieczą i osiąga moc 102 KM przy 2400 obr./min. Umieszczono go z boku, po prawej stronie ładowarki, aby dostęp do niego był jak najłatwiejszy.