Z zazdrością czasami patrzyliśmy, jak na amerykańskim filmie z tumanów kurzu na polnej drodze wyłaniał się potężny pick-up, a w nim rolnik z rodziną jadący na festyn do najbliższego miasteczka. Na naszych drogach mogliśmy co najwyżej spotkać starą Warszawę pick-upa lub Poloneza Trucka. Od niedawna i u nas, bez prywatnego importu zza oceanu, można stać się właścicielem nowego, prawdziwie farmerskiego samochodu.

Choć samochody typu pick-up to zaledwie 1proc. światowego rynku, w Polsce od ubiegłego roku robią zawrotną karierę. Wielkość sprzedaży wzrosła o blisko 300 proc. A zawdzięczamy to chyba głównie przepisom, traktującym ten rodzaj pojazdów jako ciężarowy. Można zatem przy jego zakupie i podczas całej eksploatacji odliczać podatek VAT.

Z kilku oferowanych na naszym rynku  pick-upów najciekawszym chyba modelem jest Nissan Navara.  Imponujące są już jego wymiary zewnętrzne – ma 522 cm długości, 185 cm szerokości i 175 cm wysokości. Do wyboru są dwie wersje nadwozia – King Cab (czteroosobowe) i Double Cab (pięcioosobowe) oraz dwa rodzaje napędu – na tylną oś i 4x4.
King Cab to wersja bardziej transportowa. Kabina mieści wygodnie dwie osoby i z mniejszym komfortem, na rozkładanych siedzeniach, jeszcze dwie. Do środka prowadzą przednie drzwi i mniejsze tylne (otwierają się skrzydłowo, bez środkowego słupka). Skrzynia ładunkowa ma długość 186,1 cm, a szerokość między nadkolami wynosi 113 cm.Kabina Double Cab jest dłuższa, ma niezależne wejścia i mieści wygodnie 5 osób. W tej wersji krótsza jest część skrzyni – ma 151,1 cm długości.
Sercem Navary jest silnik wysokoprężny, turbodoładowany, o pojemności 2,5 l. Jest to bardzo dobra jednostka, z rewelacyjnym momentem obrotowym i dużą dynamiką. Dwutonowy samochód rozpędza się do 100 km/godz. w mniej niż 12 sekund. W wersji King Cab z napędem na tylną oś montowany jest słabszy silnik o mocy 144 KM. Pozostałe modele zostały wyposażone w silniejszą jednostkę o mocy 171 KM.

Wybrane dane techniczne Nissan