Począwszy od sezonu 2013/2014, "trójkątny" napęd ten będzie mógł być stosowany w konwencjonalnych, flagowych kombajnach zbożowych CX7000 i CX8000, jako fabrycznie montowany sprzęt opcjonalny.


Jednocześnie trwają też prace, aby dostosować nowy gąsienicowy napęd SmartTrax z systemem Terraglide do jeszcze bardziej wymagających zastosowań całej serii. Napęd został zaprezentowany publiczności na targach Agritechnica 2013.

Konstrukcja nowego napędu charakteryzuje się następującymi cechami:
-opuszczalne obciążenie zwiększone do 43 ton
-maksymalną szerokością transportową 3,5m z maksymalnie dużym „śladem", na który rozkłada a się ciężar pojazdu
-lepszye dostosowaniem do warunków podłoża
-większy komfort jazdy dzięki udoskonalonemu zawieszeniu
-zwiększona trwałość
-mniejsza masa

New Holland SmartTrax z systemem Terraglide to "trójkątny" układ rolek z amortyzowaniem hydropneumatycznym, rolką napędową i 2 uniesionymi rolkami napinającymi. Takie zestawienie ma zapewnić optymalny komfort jazdy.

Z kolei długie bieżnie gumowe i bardziej płynne prowadzenie bieżni zapewniają gwarancję większej żywotności gąsiennic. Mniejszy nacisk na podłoże i lepsze dostosowanie gruntu to zasługa opatentowanych dwuprzegubowych mocowań na rolkach podporowych z zawieszeniem hydropneumatycznym.

W modelach CR8000 zespół bieżnika SmartTrax z gąsienicowym podwoziem Terraglide o szerokości 725 mm daje szerokość transportową wymiarach 3,49 m. W celu zmniejszenia masy maszyny rolki podporowe zostały wykonane z aluminium a pokrywy z poliuretanu.

Podobał się artykuł? Podziel się!