PneuTrac, to koncepcja opon, których specjalna konstrukcja umożliwia użytkowanie ich bez powietrza. Ma onoa połączyć najlepsze właściwości tradycyjnych opon i gąsienic. Czeski producent zaprezentował pierwsze tego rodzaju ogumienie dokładnie rok temu w marcu - był to rozmiar 280/70R18.

Nowy, już trzeci rozmiar opon należących do konceptu PneuTrac o wielkości 28-cali miał światową premierę na targach SIMA 2015 w Paryżu. Mitas zaprezentował go na przedniej osi traktora Case IH Maxxum.

Na tylnej osi założone zostały opony PneuTrac w istniejącym dotychczas rozmiarze 38 cali.

Jak podaje czeski producent, dotychczasowe rozmiary PneuTrac 280/70 R18 i 600/65 R38 pozytywnie przeszły testy statyczne, teraz czekają je testy dynamiczne.

W listopadzie 2014 r. Mitas PneuTrac otrzymał nagrodę „Innowacja Techniczna" na targach EIMA we włoskie Bolonii.

- Na targach SIMA planujemy założyć PneuTrac na obie osie traktora. W ten sposób powoli ujawniamy przyszłość wspomnianego konceptu - powiedział Andrew Mabin, dyrektor ds. handlu i marketingu firmy Mitas.

- Wyniki dynamicznych i statycznych testów laboratoryjnych konceptu PneuTrac na 18-calowych obręczach są porównywalne ze sztandarowymi oponami. Dokładamy wszelkich starań, żeby jak najszybciej wprowadzić PneuTrac na rynek. W chwili obecnej jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o konkretnej dacie - dodał Mabin.

Dzięki nowej 28-calowej wersji oraz wykorzystaniu dotychczasowej 38-calowej opony Mitas może nałożyć opony na obie osie klasycznego traktora. W ten sposób możliwe będzie testowanie konceptu PneuTrac w czasie pracy na polu czy w warunkach normalnego używania.

- PneuTrac ma bardzo duży potencjał. Nowy rozmiar, który właśnie prezentujemy, to krok milowy w rozwoju tego konceptu - uważa Pavel Kott, menadżer ds. produktu w dziale opon rolniczych Mitas.

Mitas rozwija PneuTrac we współpracy z firmą Galileo Wheel Ltd.

Według producenta, ślad który na powierzchni zostawia Mitas PneuTrac, jest w porównaniu ze standardową oponą większy o 53 proc.. Dzięki temu PneuTrac dysponuje większą siłą uciągu. Jednocześnie na powierzchnię oddziałuje mniejszy nacisk, rozdziela się też równomiernie po podłożu. Sztywność boczna rozwiązania PneuTrac jest w porównaniu z oponą standardową jest wyższa nawet o 167 proc.

PneuTrac jest w czasie jazdy stabilny nawet przy niższym ciśnieniu w oponie, a dla bezpiecznego i wygodnego użytkowania nie jest konieczne regulowanie ciśnienia w oponie.

Podobał się artykuł? Podziel się!