W dobie zapotrzebowania na ogumienie dla coraz mocniejszych i cięższych ciągników, Michelin odpowiada potężnymi oponami o coraz większej średnicy: od 1,95 m, poprzez 2,05 m, 2,15 m i wreszcie 2,32 m. Prototypowa opona o indeksie obwodu toczenia 50, ma wysokość 2,32 m i charakteryzuje się nośnością na poziomie 9,5 t.


- Opony są do zastosowania tam, gdzie jest duża moc i zależy nam na jak największej trakcji przy jak najmniejszym ugniataniu gleby. Na razie opona jest w fazie prototypowej, jeszcze nie prowadzimy seryjnej produkcji - mówi Marcin Woroniecki, menadżer ds. produktu działu Agro Tyres Michelin.

MICHELIN Axiobib IF 850/75 R 42, która ma być produktem flagowym w gamie opon rolniczych Michelin, opiera się na technologii Michelin Ultraflex. Pozwala ona na większe obciążenie pojazdu przy ciśnieniu niższym nawet o 0,8 bara. Oznacza to lepszą trakcję bez obracania się opony na obręczy, jak również mniejsze ugniatanie gleby.

Mimo iż wszystkie opony rolnicze są do siebie w pewnym stopniu podobne to tak naprawdę różnią się od siebie, a szczegóły tkwią w zastosowanych w nich technologiach. Sam kształt bieżnika to nie wszystko. Na jakość pracy ogumienia wpływają różne szczegóły - od sztywności klocków bieżnika i kąta, pod jakim wchodzą w glebę, po sztywność drutówki i jakość mieszanki gumy. Mimo że

Opracowując nowe rozwiązanie Michelin przesuwa zależności typu: duża masa i moc musi korelować z wysokim ciśnieniem w oponach. Możliwość zastosowania niższego ciśnienia w największych maszynach jest szczególnie istotne, gdyż zwiększa pole kontaktu potężnej masy z podłożem, przez co zmniejsza się ugniatanie gleby.


Opona pokazuje tylko jedną z wielu dróg, którymi podąża Michelin, pracując nad skutecznymi rozwiązaniami, które zaspokajają często pozornie wykluczające się wymagania, jak na przykład opracowanie opony zdolnej do pracy zarówno na glebie twardej, jak i miękkiej i wilgotnej oraz na terenie pochyłym.