Michelin prognozuje, że rynek opon rolniczych da nieduży wzrost sprzedaży, a przede wszystkim będzie stabilnie co pozwala realizować nowe inwestycje w Olsztynie. Segment opon napędowych do maszyn o mocy ponad 100 KM urósł dwukrotnie od 2008 roku. Opony rolnicze w grupie Michelin produkowane są w trzech zakładach w Europie. Poza Olsztynem są to Valladolid w Hiszpanii oraz Troyes we Francji.

Michelin produkuje opony rolnicze w 145 rozmiarach, o masie od 23 kg do 199 kg. Większość produkcji stanowią opony radialne.

- Michelin stawia na jakość i edukację - mówi Adam Woroniecki, Menedżer ds. Produktu Opony Rolnicze.

Czego rolnicy oczekują od dobrej opony? Michelin wypunktowuje po kolei: trakcji, ochrony gleby, trwałości, ładowności, dobrej ceny, komfortu jazdy po drodze, samooczyszczania. Dlatego firma skupia się nie tylko na jakości, ale także na edukacji rolników i biznesowych partnerów. Pod słowem „jakość" kryją się kwestie produkcyjne w gospodarstwie rolnym związane ze zrównoważoną produkcją, ochroną gleby oraz mniejszym zużyciem paliwa. Przedstawiciele Michelin wyposażeni w „laboratoria na kółkach" odwiedzają gospodarstwa rolne i przeprowadzają testy wytrzymałości opon porównując swoje produkty do konkurencyjnych marek, edukują rolników o prawidłowym ciśnieniu w oponach, co wiąże się z mniejszymi kosztami paliwa.

Opony rolnicze musi cechować maksymalna elastyczność, co zapewnia im dużą nośność bez zapadania się w grunt lub ugniatania gleby. Opony z opatentowaną technologią MICHELIN Ultraflex wyróżniają się konstrukcją umożliwiającą pracę przy niskim ciśnieniu powietrza i z większą powierzchnią obszaru kontaktu bieżnika z podłożem. Dzięki tej technologii Michelin może produkować opony o bardziej elastycznym boku bez poświęcania trwałości i wytrzymałości bieżnika.

Standardowe opony pracują z ciśnieniem dobieranym pod kątem obciążenia i prędkości, zgodnie z tabelami ciśnień i indeksami prędkości i nośności: im większe obciążenie, tym większe ciśnienie, im większa prędkość, tym większe ciśnienie.
- Technologia MICHELIN Ultraflex odwraca te proste zależności i pokazuje, że opony Michelin umożliwiają stosowanie optymalnego ciśnienia. Mimo wzrostu obciążenia lub prędkości pojazdu, ciśnienie w oponach Michelin będzie zawsze niższe niż ciśnienie w oponach standardowych. Mniejsze ugniatanie gleby umożliwia ochronę pól i utrzymanie ich pełnej żyzności. Korzyści związane z oponami wpisują się szczególnie dobrze w takie praktyki nowoczesnego rolnictwa, jak siew bezpośredni - powiedział Woroniecki.