Niezwykle ważne jest to czy wybierzemy tańszą regenerację, czy może zakup nowej turbosprężarki, a także jakie czynności zostaną przeprowadzone podczas jej montażu. Niestety, koszt nowej turbosprężarki zazwyczaj bywa bardzo wysoki - zazwyczaj mieści się w przedziale od 3 do 7 tys. zł, ale najnowsze turbiny ze zmienna geometria mogą być jeszcze droższe.

Na tym tle rozsądnym rozwiązaniem wydaje się regeneracja, za która na ogół trzeba zapłacić od 700 do 1500 zł. Oszczędność duża, ale z tego rozwiązania warto skorzystać tylko wtedy gdy wiemy, że turbina po naprawie będzie porównywalna z nową. Nie chodzi jednak tylko o to by nie przepuszczała oleju i pracowała cicho, ale też by miała właściwą wydajność.

Jeśli turbosprężarka będzie pompować niewłaściwe ilości powietrza do cylindra zostanie zakłócona poprawność procesu spalania, spadnie moc i wzrośnie zużycie paliwa. Oczywiście, nieco pogorszonych osiągów użytkownik najczęściej nie zauważa, albo tłumaczy je np. gorszą jakością paliwa. Tymczasem dla silnika ma to fatalne skutki.

Odbiegająca od oryginału charakterystyka turbosprężarki powoduje zazwyczaj zakłócenia w stosunku powietrza do paliwa w wyniku czego w cylindrze np. wzrasta temperatura spalania powodując m.in. przyspieszone zużycie wtryskiwaczy i zaworów, w innych przypadkach wewnątrz silnika może się np. zbyt szybko osadzać nagar. Oczywiście przyspieszonego zużycia silnika użytkownik nie jest w stanie szybko zauważyć, ale na pewno odczuje zwiększone zużycie paliwa.

Kiedy można mieć pewność, że naprawiona turbina ma właściwe parametry? Wtedy, gdy ma stałą geometrię, do jej naprawy użyto oryginalnych części, a ponadto warsztat ma duże doświadczenie i dobre maszyny wyważające.

Niestety, w nowoczesnych ciągnikach coraz częściej stosowane są turbosprężarki ze zmienna geometrią. W ich przypadku profesjonalna regeneracja jest zazwyczaj niemożliwa z dwóch powodów. Po pierwsze producenci nie dostarczają oryginalnych części zamiennych, a po drugie warsztaty nie dysponują maszynami do regulacji wydajności turbin ze zmienną geometrią.

Mimo to na rynku są firmy oferujące takie usługi. Prawda jest jednak taka, że korzystają one z nieoryginalnych części, a zregenerowana przez nich turbina ma przypadkową charakterystykę. Czasami po jej zamontowaniu przebieg mocy i momentu uzyskiwanych przez silnik zbliża się do oryginału, ale częściej daleko od niego odbiega. Nawet jeśli moc maksymalna jest zbliżona to np. silnik może być dużo słabszy przy niskich obrotach.