Przyczepy rolnicze o ładowności 6 ton najczęściej otwierają paletę maszyn transportowych w ofertach poszczególnych producentów. Nieliczne firmy proponują mniejsze modele, ale są to prawie wyłącznie wersje jednoosiowe. 6-tonówki to zazwyczaj klasyczne dwuosiowe wywrotki, których główną przewagą w stosunku do modeli tandemowych jest łatwość łączenia ich w zestawy oraz brak obciążenia zaczepu ciągnika. Ta ostatnia cecha może być czasami także wadą, gdy będziemy chcieli ciągnąć przyczepę lekkim ciągnikiem po nawierzchni o słabej przyczepności - wtedy przydałoby się dociążenie tylnych kół traktora, a to zapewniają przyczepy wyposażone w układ jezdny jednoosiowy l ub typu tandem.

UNIA GROUP

Przyczepa o ładowności 6 t - P6 long - stanowi podstawowy model w ofercie Unii Group. Oparta jest na ramie wykonanej z profilu otwartego, który według producenta ma zapewnić lepszą trwałość od używanego zazwyczaj do tego celu profilu zamkniętego (producenci pozostałych prezentowanych przyczep twierdzą dokładnie odwrotnie). Skrzynia ładunkowa o szerokości 2,42 m i długości 5,25 m pozwala na przewożenie nie tylko zboża, lecz także palet czy bel słomy lub sianokiszonki. Wysokość załadunku wynosi 1,18 m. Wywrót skrzyni jest możliwy w trzech kierunkach. W standardzie znajdują się: okno wysypowe do ziarna, wyprowadzenie wszystkich instalacji do podłączenia drugiej przyczepy oraz błotniki kół tylnych. Dopłacić trzeba m.in. za różne wersje tylnego zaczepu, nadstawy siatkowe, plandekę ze stelażem i koło zapasowe z koszem do umieszczenia go pod skrzynią przyczepy. Układ jezdny homologowany jest do jazdy z prędkością 40 km/h. Za szybkie wytracenie tej prędkości odpowiada jednoprzewodowa, pneumatyczna instalacja hamulcowa.

ZASŁAW

Wśród przyczep o ładowności 6 t nie może zabraknąć oczywiście propozycji spadkobiercy "autosanki", czyli firmy Zasław. Producent z Andrychowa ma do zaoferowania model D-737 BA-6. Konstrukcja została oparta na ramie wykonanej z dwuteownika, śrutowanej a następnie lakierowanej w dowolnie wybranym przez klienta kolorze oraz osiach z resorami parabolicznymi. Niestety, w podstawowej wersji wyposażenia stosowane są osie z homologacją na prędkość maksymalną 25 km/h, opcjonalnie mogą być zamontowane osie 40 km/h. Zarówno burty, jak i nadstawki mają po 50 cm wysokości i oferują możliwość otwierania i uchylania za pomocą centralnego zamka. Platforma załadunkowa ma długość 4,04 m i 2,12 m szerokości. Z kołami o wymiarze 11,5/80-15,3, podłoga przyczepy znajduje się zaledwie 1,01 m nad podłożem.