PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ta Strada

Autor: Jerzy Kozierkiewicz

Dodano: 20-11-2007 11:53

Tagi:

Lepiej późno niż wcale



Fiat Strada to nieduży pick--up produkowany od wielu lat w zakładach Fiata w Brazylii. Odnosi tam zresztą spore sukcesy, będąc liderem na rynku lekkich samochodów dostawczych (ponad 25 tys. rocznie rejestrowanych nowych aut). Od siedmiu lat jest także obecny w większości krajów europejskich.
Strada ma dwumiejscową kabinę, zarówno w wersji normalnej, jak i wydłużonej o 30 cm. Do środka prowadzą długie drzwi, dzięki czemu łatwo zajmuje się miejsca we wnętrzu. Kabina jest obszerna, dobrze doświetlona przez duże szyby. Deska rozdzielcza, identyczna jak w modelu Albea, jest czytelna, a obsługiwanie przycisków intuicyjne. Wygodne i ergonomiczne fotele, dobrze wyprofilowane, powinny się sprawdzać nawet przy dłuższych podróżach. W modelu z dłuższą kabiną stworzono przestrzeń ładunkową za fotelami. Można tam przewozić przedmioty lub np. ubranie robocze, nie zajmując siedzenia obok kierowcy. W tej wersji koło zapasowe, znajdujące się za fotelem pasażera, przeniesione zostało na skrzynię ładunkową.


Mocnym punktem Fiata Strady jest obszerna, o regularnych kształtach, skrzynia ładunkowa długości 169,3 cm (139,3 cm w wersjach z wydłużoną kabiną) i szerokości 122 cm (107 cm między nadkolami). Jej pojemność, do wysokości burt, wynosi 1100 dm³ w wersji standard i 800 dm³ w wersji z długą kabiną. Wnętrze skrzyni wyłożono czarnym tworzywem, odpornym na mróz i wysokie temperatury. Na krawędziach burt i u podstawy skrzyni znajdują się zaczepy do mocowania ładunku, umieszczone w taki sposób, aby nie utrudniać załadunku i rozładunku przewożonych towarów. Dostęp do skrzyni ładunkowej jest poprzez tylną klapę otwierającą się pod kątem 90 stopni i umieszczoną na wysokości 60,5 cm od ziemi. Odchylaną burtę, która może wytrzymać ciężar 300 kg, wyłożono tworzywem antypoślizgowym. Ładowność Fiata Strady wynosi 700 kg (z kierowcą), natomiast w wersji wydłużonej – 685 kg. Samochód może holować jednotonową przyczepę z hamulcem.
Fiat Strada na rynku polskim oferowany jest z jednym rodzajem silnika. To jednostka wysokoprężna – 16-zaworowy 1.3 Multijet. Ma on moc 85 KM przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm osiągany przy 1750 obr./min. Średnie zużycie paliwa to 5,3 l/100 km. 


 Samochód ma przedni napęd, a zawieszenie zostało tak zaprojektowane, aby sprostać dużym obciążeniom i zapewnić jednocześnie komfort podróżowania nawet na trudnych drogach. Przednie zawieszenie jest niezależne typu Mc Person, z wahaczami poprzecznymi i drążkiem stabilizującym. Tylne ma oś sztywną z parabolicznymi wzdłużnymi resorami jednopiórowymi. Oznacza to skuteczność w amortyzowaniu wibracji pochodzących od nawierzchni drogi i gwarancję stabilności jazdy również wówczas, gdy obciążenie nie zostało równomiernie rozłożone. Ponadto tylny most ma profil w kształcie „omegi”, czyli środkowa część jest podniesiona, co ułatwia pokonywanie trudnego terenu z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Układ hamulcowy ze wspomaganiem składa się z dwóch obwodów krzyżowych i wyposażony został w korektor hamowania (ABS w wyposażeniu standardowym). Przednie hamulce są tarczowe, a tylne bębnowe.
Fiat Strada idealnie wpisuje się w lukę rynkową, powstałą po Polonezie Trucku i Skodzie pick-upie. W gospodarstwie potrzebny jest bowiem nieduży zwrotny samochód z otwartą skrzynią ładunkową. Wersja krótsza kosztuje 52 300 zł (z podatkiem VAT), dłuższa – 54 700 zł (jest jeszcze model Adventure za 57 100 zł, postrzegany jednak jako pojazd rekreacyjny). Jak na pojazd roboczy to za dużo, tym bardziej, że wyposażenie standardowe nie jest zbyt bogate. Nie ma na przykład zasłony skrzyni ładunkowej (opcja: 1500 zł), poduszki powietrznej pasażera (opcja: 1200 zł), radia (1400 zł). Producent nie przewiduje także chwilowo podwyższonej plandeki i sztywnej zabudowy skrzyni ładunkowej. Warunki klimatyczne i konieczność zabezpieczenia transportowanego towaru powodują, że takie wyposażenie powinno się znaleźć w ofercie Fiata.

Źródło: Farmer 18/2007

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.16.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!