W Polsce od wielu lat Fiat jest liderem w sprzedaży samochodów dostawczych. Jednak ponad połowę z 8090 aut kupionych w ubiegłym roku stanowiły Pandy i model „600”, występujące w wersjach van. W ofercie włoskiego producenta brakowało natomiast konkurenta dla „średniaków”. Obecnie lukę tę wypełni Fiat Scudo, który jest sprzedawany od lutego w wersji furgon i jako podwozie do zabudowy.
Kabina Scudo jest estetycznie wykonana. Wykończona materiałami dobrej jakości na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie komfortowej. W środku mogą podróżować trzy osoby. Fotel kierowcy jest regulowany, podobnie jak kierownica. Do zalet samochodu można zaliczyć też: obszerną przednią szybę z wąskimi słupkami zapewniającymi dobrą widoczność oraz duże, dwuczęściowe lusterka boczne pomagające podczas manewrowania. W kabinie jest sporo schowków przydatnych każdemu użytkownikowi. Kabinę pasażerską od przedziału bagażowego dzieli blaszana przegroda lub (na życzenie) stalowa krata.

Najważniejsze są jednak możliwości transportowe Fiata. Do wyboru jest kilka kombinacji. Scudo furgon w podstawowej wersji ma rozstaw osi 300 cm i pojemność ładunkową 5 m³. W większym furgonie, o rozstawie osi 312 cm (długość 513 cm) występuje dach standardowy lub podwyższony. W pierwszym przypadku pojemność ładunkowa wynosi 6  m³, w drugim 7  m³. Ładowność we wszystkich wariantach modelu to 1200 kg. Wnętrze furgonu jest ustawne. Ładownia ma długość 225 cm (przy większym rozstawie osi – 258 cm), a szerokość 160 cm (odległość między nadkolami 124 cm). Można więc spokojnie załadować palety w poprzek.
Fiat Scudo w wersji do zabudowy, to podwozie z platformą i kabiną. Taki model dostępny jest tylko z dłuższym rozstawem osi. Dopuszczalna masa całego pojazdu może wynieść 3 tony, ale nadal z ładownością 1200 kg. Szerokość zabudowy może mieć maksymalnie 210 cm, a to za sprawą dłuższych wysięgników lusterek i zmodyfikowanych świateł tylnych. Platforma ma gotowe, umieszczone w podłodze i nadkolach, punkty do mocowania zabudowy, np. kontenera chłodniczego.
Scudo może być napędzany jednym z trzech silników wysokoprężnych. Najmniejszy turbodiesel 90 Multijet ma pojemność 1560 cm³ i moc 90 KM. Dwa kolejne mają pojemność 1997 cm³ i zróżnicowane moce – 120 KM i 136 KM. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym we wszystkich silnikach wynosi od 7,2 do 7,4 l/100 km.