Podczas zwykłych prac w gospodarstwie czy w czasie żniw przyczepy są niezastąpione. Do przewozu inwentarza, gruzu, materiałów budowlanych, kiedy trzeba zwieźć z pola bele lub płody rolne – zawsze konieczne są przyczepy.
Dawniej, kiedy rynek maszyn rolniczych nie miał bogatej oferty, przyczep (jak i innych maszyn) było niewiele, a większość z nich niczym się nie różniła. Czasem jedna lub dwie  musiały wystarczyć do wszystkich prac w gospodarstwie. Dzisiaj jest inaczej. Producenci przyczep z roku na rok opracowują nowe konstrukcje specjalnie przystosowane do określonych zadań. Samych przyczep do transportu zboża jest tak dużo, że wyboru można dokonać tylko po solidnym zapoznaniu się z ofertami wielu firm.

Zielone
Nie sposób przecenić roli, jaką właśnie podczas żniw odgrywa przyczepa. Wiadomo, że najważniejszy jest kombajn, ale transport zboża – to już zadanie dla ciągnika z przyczepą. Jeden z największych polskich producentów przyczep to firma Pronar, oferuje kilka modeli, które można wykorzystać podczas żniw, między innymi maszyny typu Tandem (T663/1, T663/2). T663/1 przewozi ładunek o maksymalnej masie 10 t, natomiast T663/2 o 3 t mniejszy. W obu modelach zastosowano trójstronny wywrót skrzyni z kulowym systemem wywrotu. Nikogo nie trzeba przekonywać, że takie rozwiązanie zwiększa funkcjonalność przyczepy, a w związku z tym znacznie ułatwia pracę. Skrzynia ładunkowa została nisko zawieszona. Układ jezdny stanowią dwie osie typu tandem na resorach piórowych (T663/1) lub parabolicznych (T663/2). T663/1 jest trochę szersza od modelu T663/2 (1,7 m przy 1,65 m w T663/2). Konstrukcja pronarowskich tandemów umożliwia podróżowanie z maksymalną prędkością 30 km/h.

Do przyczep Pronaru dodatkowo można dokupić plandekę