Fiński producent zapewnia, że regenerowane przekładnie trwałością nie ustępują fabrycznie nowym. Są fachowo zmontowane i wyposażone w 60 proc. nowych części. Na regenerowane przekładnie, podobnie jak na nowe, udzielana jest roczna gwarancja.

- Montaż przekładni po fabrycznej regeneracji jest często dużo szybszy i efektywniejszy kosztowo, niż samodzielny demontaż, weryfikacja, zamawianie części i montaż. Klienci mogą z góry zarezerwować czas na naprawę wiedząc, że gotowa przekładnia już czeka na montaż w ciągniku - mówi kierujący projektem Jari Luoma-Aho.

W fabryce w fińskim Suolahti uszkodzona lub zużyta przekładnia jest rozmontowywana, myta i kontrolowana. Wszystkie wadliwe części oraz łożyska są wymieniane na nowe przez wykwalifikowanych w tym zakresie specjalistów.

 - Regenerację przeprowadzają ludzie, którzy latami pracowali przy montażu skrzyń i doskonale wiedzą, co należy sprawdzić, co wymienić. W efekcie klient dostaje w pełni sprawną przekładnie na gwarancji - mówi Grzegorz Wawrzynkiewicz, szef serwisu AGCO Polska.

- Zregenerowana skrzynia jest oczywiście dużo tańsza od nowej, oczywiście pod warunkiem że zwrócimy starą. Producent nie wnika jaki jest w niej stopień uszkodzenia - dodaje szef serwisu.

Aby przekładnie były dostępne „od ręki" w Finandii został stworzony ich magaznyn. W przypadku awarii i zgłoszenia zamówienia, trzeba się liczyć tylko z maksymalnie kilkudniowym czasem dostawy kompletenego podzespołu.

Jak mówi Wawrzynkiewicz, nie było jeszcze w Polsce przypadku wymiany całej przekładni. Ale popularność ciągników Valtra z roku na rok jest coraz większa, rośnie też wiek zakupionych ciągników i firma chce być przygotowana na taką ewentualność.

Valtra oferuje obecnie około 20 rodzajów regenerowanych przekładni, w tym do serii N i T, serii 6000 i 8000, oraz dla serii A i 100. Aby uniknąć pomyłek wynikających z dużej różnorodności, wszystkie przekładnie dostarczane są wraz z WOM i biegami pełzającymi. Przekładnie Mezzo, Mega i HiTech, oraz również Versu i Direct oferowane będą w najbliższej przyszłości.

Regenerowane podzespoły stanowią duży udział w częściach zamiennych w przemyśle maszynowym i motoryzacyjnym. Dla przykładu, w fabryce silników AGCO w Linnavuori, ponad dwudziestu mechaników jest zatrudnionych przy naprawach regeneracyjnych.