PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zwinny

Autor: Jerzy Kozierkiewicz

Dodano: 24-07-2007 19:48

Tagi:

Kia K2500 jest jednym z najtańszych samochodów użytkowych na naszym rynku. To właśnie cena zdecydowała o jego sukcesie. W 2006 roku sprzedano 1072 sztuki.



Koreańskie ciężarówki Kia, średniej wielkości auta dostawcze, znane są na naszym rynku od wielu lat. Od końca 2005 r. w ofercie jest nowy model K2500 – ładniejszy i z nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.

K2500 jest podwoziem do zabudowy trzema rodzajami kabin – standardową, wydłużoną i podwójną. W dwóch pierwszych mogą podróżować trzy osoby, z tym, że w tej dłuższej za fotelami jest niewielka przestrzeń na dodatkowy bagaż. W kabinie podwójnej mieści się sześć osób.

Wnętrze kabiny wykonano przyzwoicie. Stylistyką Kia przypomina nieco samochód osobowy. Deska rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna. Spora powierzchnia szyb oraz duże lusterka zapewniają kierowcy dobrą widoczność. Fotele „zewnętrzne” są wygodne i szerokie. Środkowy jest węższy, co niestety wpływa na komfort jazdy i pozwala podróżować raczej na krótszych trasach. Nie jest to jednak siedzisko bez zalet. Oparcie tego fotela można po złożeniu wykorzystywać jako podręczny stolik, w którym ulokowano m.in. uchwyty na kubki czy klips na dokumenty.
Do napędu K2500 służy czterocylindrowy, ośmiozaworowy silnik z wtryskiem bezpośrednim. Ten turbodiesel o pojemności 2,5 litra osiąga moc 94 KM. Jest on elastyczny i odznacza się dobrą dynamiką przy średnim zużyciu paliwa 10 l/100 km. Jego wada to umiejscowienie – pod podłogą kabiny, za przednią osią. Choć silnik jest dobrze wyciszony, a jego praca nie przeszkadza, położenie to utrudnia czynności obsługowe (np. sprawdzenie poziomu oleju) oraz podróżowanie pasażerom, szczególnie w wersji sześcioosobowej (wystaje kanał silnika).

Samochód ma dość miękkie zawieszenie, które może zaskoczyć kierowcę pojazdu dostawczego. Jednak przy transporcie towarów wrażliwych na wstrząsy takie zawieszenie może  okazać się zdecydowaną zaletą. Mile zaskakuje również zwrotność auta. Średnica zawracania, na poziomie auta osobowego, wynosi zaledwie 9,9 m. „Delikatność” K2500 wynika z konstrukcji zawieszenia – z przodu jest niezależne, na podwójnych wahaczach, z tyłu sztywny most zawieszony na resorach piórowych. Rozwiązaniem spotykanym już tylko u koreańskich producentów są różne wielkości kół – z przodu większe (195 R14), z tyłu mniejsze (145 R13), bliźniaki. Trzeba więc mieć dwa koła zapasowe.

Można się jednak doszukać i plusów takiego rozwiązania. Poziom załadunku znajduje się na wysokości tylko 72,5 cm. Podwozie można zabudować skrzynią ładunkową, kontenerem zwykłym lub o specjalistycznym przeznaczeniu. Skrzynia przy pojedynczej kabinie ma długość 315 cm, przy podwójnej 224 cm, a szerokość w obu wariantach wynosi 185 cm. W zależności od wariantu kabiny objętość ładunku na skrzyni wynosi od 1,7 mszesc. do 2,3 mszesc., skrzyni z plandeką od 7,5 do 10,6 mszesc., zaś kontenera od 7,3 do 10,2 mszesc. Ładowność auta to 1470–1530 kg.

Kia K2500 nie jest autem bogato wyposażonym. W standardzie są m.in.: wspomaganie układu kierowniczego, obrotomierz, zegar cyfrowy, głośniki w drzwiach. W opcji jest klimatyzacja, brak natomiast poduszek powietrznych, systemu ABS. O sukcesie na naszym rynku (sprzedaż w 2006 r. wyniosła 1072 sztuki) zadecydowała cena modelu – od 49 300 zł do 53 900 zł netto. Podatek VAT można zaś odpisać nie tylko przy zakupie samochodu, ale z całego okresu eksploatacji.

Źródło: Farmer 07/2007

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.198.173
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!