Najważniejsza zmiana w ciągnikach z serii CVT 2015 Evolution dotyczy silników, które są teraz zgodne z normami Stage 4. Siedem modeli z tej serii, o mocy znamionowej od 150 do 240 KM, wyposażono w technologię oczyszczania spalin Hi-eSCR. Jak podkreśla producent, takie rozwiązanie pozwoliło konstruktorom zastosować mniejszą liczbę elementów układu układu oczyszczania spalin. Nie ma tutaj na przykład filtra cząstek stałych i podzespołów dodatkowego obiegu spalin.

Moc maksymalna wynosi od 165 do 260 KM, a przy zastosowaniu funkcji power boost wzrasta do 190-270 KM. Silniki to oczywiście produkt pochodzący z należącej do koncernu CNH firmy FPT. 6-cylindrowe jednostki mają pojemność 6,7 l.

– Wiodąca technologia silników i oczyszczania spalin spod znaku FPT i ciągniki klasy premium, czyli Steyr, stanowią doskonałe połączenie zapewniające naszym klientom optymalne rozwiązania – mówi Dan Stuart, szef marketingu produktów w dziale ciągników w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Wśród nowych rozwiązań ciągników CVT 2015 Evolution marki Steyr dotyczących silnika, znalazł się także Power Boost (funkcja chwilowego podniesienia mocy maksymalnej) na biegu wstecznym.

Operatorzy nowych ciągników odczują także zmiany w komforcie. Kabina ma teraz nowe opcje dotyczące wyposażenia w fotele, a przednia szyba jest lita – panoramiczna. W maszynach znalazł się również zaawansowany system sterowania skrętami kół na uwrociach (HMC), konfigurowalny układ sterowania zaworami hydraulicznymi i wiele opcji dodatkowych, jak na przykład poszerzona rama ładowacza, umieszczone wysoko światła drogowe czy pakiet oświetlenia roboczego LED i HID.

– Przyjemność podczas pracy z ciągnikami Steyr CVT nie wynika wyłącznie z mocy ich silników. Są to bowiem również bardzo wydajne i „czyste” maszyny – zapewniają oszczędne zużycie paliwa, co przekłada się na optymalne połączenie najwyższej wydajności i niskich kosztów eksploatacji. Co więcej, właściciele i operatorzy z pewnością docenią również długi odstęp międzyserwisowy wynoszący 600 godzin – podkreśla Stuart.

W standardzie ciągniki CVT wyposażono w fabryczne fotele z amortyzacją drgań niskiej częstotliwości Dual Motion i dynamiczny system tłumienia drgań (DDS) z innowacyjnym, wysokim oparciem przesuwnym. Skórzane fotele Maximo Evolution wyposażone są w system amortyzacji aktywnej.