PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ursus C-385 Power, mocniejszy brat 382

Autor: Grzegorz Szularz

Dodano: 22-11-2015 09:10

Tagi:

Ursus C-385 Power, to jeden z najnowszych modeli Ursusa. Na targach Agritechnica w Hanowerze mogliśmy zobaczyć pierwszy wyprodukowany egzemplarz. Warto więc przyjrzeć się temu ciągnikowi bliżej.



Opisując nowy model, trudno jest uniknąć porównania do dotychczas oferowanej C-382. Słusznie, bowiem C-385 Power, to brat bliźniak tegoż modelu.

Do napędu 385ki posłużył czterocylindrowy silnik Perkins (854E-E34TA) spełniający normę Stage IIIB. Pierwszą dużą różnicą w stosunku do modelu 382 jest skrzynia biegów. Mowa tutaj o wymianie skrzyni 12x12 z mechanicznym rewersem na skrzynię 24x12 Carraro z Powershuttle (rewers na żądanie z utrzymaniem dotychczasowej prędkości) i Power Shift oraz biegami pełzającymi. Maksymalna prędkość jazdy, pozostała jednak bez zmian i wynosi ona 40 km/h tak jak w przypadku modelu 382. Zmieniły się natomiast prędkości WOMu z 540/540E na 540/1000.

 Wyposażenie hydrauliczne pozostało bez zmian. Pompa o wydatku 50 l/min i ciśnieniu roboczym 18 MPa. Podobnie jak w modelu 382, standardowo otrzymamy dwusekcyjny rozdzielacz, w opcji można liczyć na trzy sekcje oraz dodatkowe dwie z przodu. Wzrósł natomiast udźwig tylnego podnośnika z 3100 kg do 4000 kg dla modelu 385 Power.

 Dobrą wiadomością, jest także możliwość zamówienia wersji z przednim TUZ oraz WOM, a także klimatyzacją, ładowaczem czołowym, bądź większymi kołami. Choć naszym zdaniem przydałaby się jeszcze możliwość wybrania wydajniejszej pompy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (15)

  • Sebastian Kowalczyk 2017-08-15 16:06:47
    Jaka jest cena tego ciągnika z turem?
  • maserakk 2015-11-24 17:01:36
    Szanowna Redakcjo farmer.pl,

    zamieściłem dwa linki w moim usuniętym poście (jeden to odnośnik do pliku pdf, drugi do niezagrażającego Wam w żaden sposób portalu), zgadza się, ale proszę zauważyć, że zrobiłem to kierowany wyższym celem a nie chęcią zareklamowania czegokolwiek oraz w odpowiedzi na udokumentowaną prośbę jednego z czytelników. Moje stanowcze NIE wszechobecnej ignorancji, przekonaniu, że wszystko co polskie było lub musiało przyjść z zagranicy. Ursus serii ciężkiej był i pozostanie naszą własną konstrukcją. Czyż misja edukacyjna, opiniotwórcza nie leży u podstaw niezależnych mediów? Właśnie, co do obiektywizmu/bezstronności portalu farmer.pl muszę mieć mieszane odczucia, skoro aż "w tylu (wielu) postach" zarzucam brak profesjonalizmu. Stare przysłowie pszczół mówi: "Uderz w stół a nożyce się odezwą"...

    Pozdrawiam serdecznie :)
  • Redakcja farmer.pl 2015-11-24 10:12:53
    Szanowny Panie @maserakk,
    usuwamy jedynie wpisy, które zawierają wulgaryzmy i reklamy, w tym linki promujące inne portale. W tym przypadku usunęliśmy jeden Pański wpis z blisko 20, które Pan opublikował, choć wiele z nich było niesłusznie zarzucających nam sponsorowane treści.
  • maserakk 2015-11-24 09:37:00
    Usuwają tu wpisy, ewidentny dowód, że portal sponsorowany przez innego producenta ciągników Z.
  • maserakk 2015-11-23 19:14:02
    Dwa linki, które trzeba tylko PRZECZYTAĆ i dalej syf...
    Coraz mniej ludzi potrafi czytać?
  • @up 2015-11-23 18:59:30
    Czy odnośnie konstrukcji z czasów PRLu potrzeba aż tak ciężkiej dyskusji? Powszechne, wówczas było konstruowanie maszyn wspólnie (z bratnimi narodami), nie mniej zarówno Czesi i Słowacy jak i my, mieliśmy duży wkład we wspólne projekty a każdy z osobna miał prototypy, bardzo ambitne i nowoczesne, skutecznie uwalane przez partyjnych kacyków i to nie tylko w przemyśle maszyn rolniczych.

    Dziś Ursus podnosi się po beznadziejnym zarządzaniu i musi nadrobić straty do konkurencji. Przecież to logiczna i naturalna kolej rzeczy, że najpierw tworzy się małe i średnie ciągniki w oparciu o najprostsze przeniesienie napędu, by stopniowo iść w górę z mocą, przekładami i miejmy nadzieję jakością. Aktualnie kończą własną przekładnię (nie, nie z CRL) typu PS i zapowiadają ciągniki oparte o silniki Deutz (150/200KM + TIIIf). Trzeba im dać czas i cieszyć się, że szybko i sprawie odrabiają straty. A jaka będzie 385ka, okaże się w polu.
  • adi 2015-11-23 15:01:01
    @maserakk mógłbyś przybliżyć bardziej jaka jest geneza serii ciężkiej?
  • maserakk 2015-11-23 12:54:18
    @forterraturbo co chcesz pokazać światu takim wpisem? Chyba tylko własną ignorancję, lenistwo oraz brak dobrej woli nie chcąc zajrzeć do historii polskiej fabryki, co zajmuje dosłownie chwilkę, szczególnie w dzisiejszych czasach. Lepiej, dając przy okazji pokaz osobistej "kompetencji", powtarzać bezwiednie farmazony zasłyszane od "wszechwiednych" wujków i szwagrów. Okazuje się jednak, że "rasowy" sztubak nie tyko bazuje na zasłyszanych legendach i przesłaniach ludowych, ale potrafi też tworzyć własne, jak niżej, zainspirowane słowem "power".
    &adi co do serii ciężkiej Ursusa to śmiem nawet twierdzić, że to polska konstrukcja tylko "dzięki" ówczesnym komuchom opracowywana na obcej ziemi.
    Jeśli chodzi natomiast o C-360 to zgoda z obydwoma przedmówcami.
  • adi 2015-11-23 08:11:33
    Gdzie rewers EH w Majorze a stara seria Crystal i ciężki Ursus to przecież wspólna konstrukcja polsko-czeska. Równie dobrze można powiedzieć że Zetor naśladował Farmtraca wypuszczając serię Major. Miejmy tylko nadzieję że Ursus nie będzie naśladował awarii rewersu jak w Zetorze. A do wszechmocnej C-360 przyczynili się nie kto inni jak komuniści z Gomułką a później Gierkiem na czele.
  • forterraturbo 2015-11-22 20:55:02
    Widać jak naśladują zetora , najpierw zetor wprowadził majora to oni odpowiadająca mu serię c300 , zetor ma od 2009 proximę power to oni też , zetor do majora wsadza rewers eh oni też niestety taka prawda ,czyli żeby ursus coś zrobił to najpierw musi to zrobić zetor ,żeby dac im przykład by mogli z czego zerżnąć i to cały czas tak , bo pamiętajmy ,że to pierwsze majory i crystale przyczyniły się do wszechmocnej c360 i ciężkiej serii ursusa .
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.160.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!