Ursus posiada m.in. własne centrum Badań i Rozwoju, gdzie prowadzi prace nad rozbudową oferty produktowej opartej na innowacyjnych rozwiązaniach, m.in. konstrukcją układu transmisji do ciągników „Vigus”.

– Nagroda Innowatora „Wprost” to dla nas powód do dumy. Kiedy w 2011 r. zdecydowaliśmy się przejąć upadłe polskie zakłady Ursus i zainwestować w odbudowę marki z ponad 120-letnią tradycją, nieliczni wierzyli w powodzenie tej misji. Dziś Ursus to polska marka budowana w oparciu o innowacyjne rozwiązania, która z sukcesem zwiększa swoje udziały na rynku polskim oraz zagranicznym  –  powiedział Prezes Zarządu Ursus S.A. Karol Zarajczyk.

Prezes Zarajczyk podkreślił, że spółka przykłada ogromną wagę do rozwoju w obszarze nowoczesnych technologii.

 - Rozwój potencjału spółki w oparciu o innowacyjne rozwiązania jest jednym z naszych priorytetów. Posiadamy największe w branży centrum badań i rozwoju Ursus R&D w Lublinie, gdzie współpracujemy z inżynierami z Politechniki Lubelskiej oraz Wojskowej Akademii Technicznej. Tworzymy tam nowe innowacyjne produkty, wykorzystując polską myśl technologiczną – powiedział Karol Zarajczyk.

Innowatory Wprost to nagroda przyznawana od 2011 r. Jej celem jest promowanie innowacyjności. W latach 2011-2013 nagrody były przyznawane na podstawie „Listy 500 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw” opracowywanej przez zespół Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Obecnie, tak jak w roku poprzednim, podstawą do wyróżnienia jest badanie Innovation Research 2015, realizowane samodzielnie przez tygodnik Wprost.

W 2013 r. firma podpisała umowę z PARP na dofinansowanie projektu budowy nowoczesnego laboratorium Ursus R&D w Lublinie, którego celem jest zwiększenie innowacyjności procesów produkcyjnych i wzrost konkurencyjności oferty. W 2014 r. spółka zmodernizowała halę produkcyjną zakładów w Lublinie, która w bieżącym roku zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt badawczo-rozwojowy.

„W ośrodku badawczo-rozwojowym Ursus R&D w Lublinie prowadzone są prace nad rozbudową oferty produktowej spółki, m.in. rozwojem i wytworzeniem tzw. transmisji – najważniejszego układu mechanicznego każdego ciągnika, od którego trwałości i efektywnego funkcjonowania zależą możliwości wykorzystania maszyny rolniczej” – podają przedstawiciele spółki.