Niemiecki potentat w dziedzinie wałów odbioru mocy ma w swojej ofercie również kompletne układy zawieszenia narzędzi, stąd też nie dziwi zaprezentowane niedawno rozwiązanie dotyczące łącznika górnego.

Podczas konferencji, która odbyła się w połowie lipca br. w siedzibie firmy w Lohmar koło Kolonii, w której mieliśmy okazję uczestniczyć, firma pokazała to innowacyjne rozwiązanie szerszemu gronu dziennikarzy.

Hydrauliczny łącznik górny skonstruowany przez firmę z pozoru wygląda jak inne tego typu konstrukcje. To jednak tylko pozory, ponieważ ma on w środku zainstalowany amortyzator tłumiący drgania narzędzi zawieszonych na tylnym TUZ. Amortyzator ten jest bezpośrednio zintegrowany z cylindrem hydraulicznym, a zatem nie wymaga dodatkowej przestrzeni.

Pożądany stopień amortyzacji może być dodatkowo regulowany przez profesjonalne warsztaty. Co równie istotne nowe hydrauliczne łączniki górne z amortyzatorem są kompatybilne i wymienne z istniejącymi standardowymi łącznikami górnymi. Mogą być instalowane bez dodatkowych elementów.

Dla lepszego zobrazowania zachowania łącznika przygotowano specjalny tor po którym poruszał się ciągnik z zaczepionym na TUZ 5-cio skibowym pługiem obracalnym. Przy szybkim przejeździe przez poprzeczną przeszkodę na drodze dało się zauważyć, że łącznik sprawnie amortyzował drgania pługa i dzięki temu przednia oś nie traciła kontaktu z podłożem.

Tego typu rozwiązanie poza oczywistą poprawą komfortu podczas jazdy z ciężkimi zawieszanymi narzędziami, przyczynić się może także do zmniejszenia zużycia elementów współpracującego ciągnika, dzięki mniejszej ilości przenoszonych drgań.

Jak informują przedstawiciele firmy, nowe łączniki w kilku rozmiarach trafią już wkrótce do sprzedaży.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!