Kluczową kwestią jest tutaj właśnie ów profesjonalizm. Na rynku nie brakuje bowiem firm, które w bardzo atrakcyjnych cenach oferują znaczne przyrosty mocy. Często, stoi za tym wykorzystanie urządzenia oszukującego komputer sterujący dawką paliwa, co może prowadzić do przedwczesnego zużycia się elementów układu paliwowego. Takie oferty należy omijać szerokim łukiem.

Coraz więcej firm korzysta jednak z fabrycznego ECU, do którego wprowadza modyfikacje mające zaowocować przyrostem mocy. Ta metoda zyskała już rzeszę zadowalanych użytkowników, głównie aut osobowych czy dostawczych, ale też coraz częściej maszyn budowlanych czy rolniczych. Warunek jest jeden: cała procedura podnoszenia mocy musi być wykonana z głową.

A co nam da mocniejszy silnik? Skąd to mniejsze zużycie paliwa, skoro zafundujemy sobie więcej KM? Zwiększenie mocy pozwala na wykonanie pracy, która wymaga określonego momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika. W ten sposób możemy oszczędzić paliwo, zaś wykonując tę samą pracę przy obrotach jak przed modyfikacją, będziemy pracowali z wyższą prędkością, zyskując oszczędność czasu.

Więcej o tuningu silników w ciągnikach rolniczych pisaliśmy TUTAJ

Stan techniczny podstawą udanej modyfikacji

 - Przed przystąpieniem do jakiejkolwiek modyfikacji oprogramowania, przeprowadzamy diagnostykę maszyny pod kątem ewentualnych usterek. Sprawdzany jest wówczas zarówno komputer jak i silnik, przy pomocy hamowni na WOM. Jeżeli wszystko jest w porządku, możemy przystąpić do dalszego etapu – wyjaśnia Przemysław Jaroszyk z firmy Agroecopowerz, z którym rozmawialiśmy podczas wystawy Mazurskie Agro Show w Ostródzie.

Dobry stan techniczny jest istotny, ale nie oznacza, że przed tuningiem nie będziemy musieli wykonać jakiś dodatkowych modernizacji jak uszczelnienie czy wzmocnienie silnika. Wystarczy, że silnik będzie wolny od typowych objawów zużycia (sprawna pompa, właściwe ciśnienia na wszystkich cylindrach, szczelna turbosprężarka).

 Kopia bezpieczeństwa i indywidualne podejście

 - Gdy mamy pewność, że silnik jest sprawny i trzyma fabryczne parametry możemy przystąpić do modyfikacji. W pierwszej kolejności zgrywamy wszystko co jest zapisane w danym sterowniku silnika. Każdy klient ma u nas założony swój indywidualny katalog, w którym przechowujemy jego oryginalny sterownik - wyjaśnia Jaroszyk.