Tytułowy budżet pozwala na wybór kombajnu z lat 90., czyli maszyny zapewniającej już dość wysoki komfort pracy oraz wydajność przy ograniczonych stratach ziarna. Największa liczba ogłoszeń dotyczy maszyn marki Claas z seriami: Dominator Claasic, Dominator Maxi, Mega oraz serii 20 Johna Deere’a. Coraz większą popularnością oraz przekonaniem wśród rolników cieszą się maszyny New Hollanda (seria TX) oraz Masseya Fergusona (najczęściej modele: 34, 36, 38), które rozwiązaniami i komfortem pracy nie odstają od niemieckiej czy amerykańskiej konkurencji. Faktem jest, że większość kombajnów z lat 90. w technologii separacji, omłotu czy czyszczenia ma rozwiązania niemal identyczne, jak stosowane dzisiaj w nowych maszynach. Przykładem jest system bębna przyśpieszającego APS w kombajnach Claas (np. Tucano 400) czy poziomowanie podsiewacza oraz kosza sitowego podczas pracy na pochyłościach w kombajnach New Hollanda (np. CX 7 lub CX 8).

CLAAS DOMINATOR

Dobrą renomą na polskim rynku cieszą się kombajny marki Claas, co jest spowodowane dużym doświadczeniem niemieckiego producenta w produkcji tych maszyn, solidnym wykonaniem i co za tym idzie - pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Ogromna popularność przekłada się na łatwy dostęp do części zamiennych oraz szybką ewentualną odsprzedaż, jeżeli jest to egzemplarz w przyzwoitym stanie technicznym. Dysponując kwotą 150 tys. zł, możemy wybierać spośród modeli Dominator Classic, Dominator Maxi lub Claas Mega z kabiną od serii Dominator (od 1995 r. stosowano kabinę od Lexiona).

Claas Dominator Maxi różni się od wersji Classic większą pojemnością zbiornika ziarna (model 98 Classic: 5200 l, a 98 Maxi: 6200 l), co w efekcie przekłada się na większą wydajność. W modelu 5-klawiszowym 98 SL Classic zastosowano silnik Mercedesa o mocy 170 KM, natomiast w wersji 98 SL Maxi - jednostkę 200-konną. Wersja Maxi została dodatkowo rozszerzona o model 118 wyposażony w silnik Mercedesa o mocy 269 KM z układem cylindrów w układzie V. Szukając kombajnu zarówno w wariancie Maxi, jak i Classic można wybierać spośród wersji wyposażonych w mechaniczną przekładnię jazdy (oznaczenie S) lub przekładnię hydrostatyczną (oznaczenie SL).